Ferrari SF90 Stradale – pirmais ar pilnpiedziņu un 1000 Zs jaudu (+ VIDEO)

Itālijas varenauto ražotājs Ferrari iepazīstinājis ar savu jaunāko modeli SF90 Stradale, kas kļūs par pirmo pilnpiedziņas modeli kompānijas vēsturē.

Ferrari SF90 Stradale aprīkots ar 780 Zs jaudīgu V8 turbomotoru un trim elektromotoriem, kas kopīgiem spēkiem pievieno 220 Zs. Aizmugurē starp V8 motoru un astoņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu iebūvēta no F1 automobiļiem aizgūtā MGUK (Motor Generator Unit, Kinetic) sistēma un elektromotors, kas palīdz griezt aizmugures asi, bet abi pārējie elektromotori atrodas uz priekšējās ass. Šāda sistēma padara SF90 Stradale par pirmo Ferrari ar pilnpiedziņu un nodrošina iespaidīgu dinamiku: 0-100 km/h – 2,5 sekundes, 0-200 km/h – 6,7 sekundes, maksimālais ātrums – 340 km/h. Ar elektrību kupeja var nobraukt aptuveni 25 km, šajā laikā attīstot līdz pat 135 km/h.

Noturēt priekšējos riteņus uz ceļa palīdz RAC-e (Regolatore Assetto Curva Elettrico) – elektroniskā līkumu izbraukšanas vadība, kas regulē, cik daudz vilkmes katrs no abiem elektromotoriem pievadīs katram priekšējam ritenim.

Hibrīdiekārta ir smagāka nekā benzīna motors, tādēļ inženieriem nācās izmantot īpaši vieglus un izturīgus materiālus un izstrādāt jaunu šasiju un virsbūvi.  Tāpat no jauna nācās izstrādāt gaisa cirkulācijas sistēmu, kas dzesētu vairāk siltumu izdalošo spēka iekārtu un optimizētu gaisa plūsmu aerodinamikas rādītāju uzlabošanai.

Vēl viens jaunievedums ir stūre, kas apgādāta ar skārienvirsmu un vairākām pogām un ļauj vadītājam praktiski visus procesus kontrolēt tikai ar saviem īkšķiem. Informācijas labākai uztveršanai kalpo izliekts 16 collu HD displejs (pirmoreiz autobūves vēsturē; BMW iNext to ieviesīs 2021.gadā), ko pārvalda ar jau pieminētajiem vadības elementiem uz stūres.

Pirmoreiz Ferrari modeļos tiek izmantota arī bezatslēgas pieeja motora startēšanai – lai to iedarbinātu, atslēga jāievieto speciālā nišā centrālajā tunelī.

Pircējs varēs izvēlēties ne tikai sportiski sarkanu virsbūvi, bet arī elegantāku sudrabtoni, parasto bāzes versiju vai sporta variantu Assetto Fiorano. Pēdējais ir 30 kg vieglāks, pateicoties īpaši vieglām aerodinamiskā komplekta oglekļa šķiedras detaļām un titāna izplūdes sistēmai. Sporta versijai arī Multimac amortizatori no GT sacīkšu sērijas, īpašas Michelin Pilot Sport Cup2 riepas un oglekļa šķiedras aizmugures spoileris.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.