BMW atklājis nākotnes plānus attiecībā par savu pirmo elektriskās piedziņas modeli i3. Tagad zinām, ka pēcteča tam nebūs, tāpat kā vēl vienas modernizācijas. Tā vietā bavārieši koncentrēsies 3, 5 un 7.sērijas elektrificēšanai.
BMW elektropionieris, kas bavāriešu piedāvājumā ienāca 2013.gadā, paliks nemainīgā izskatā un tehniskajā izpildījumā līdz pat tā ražošanas beigām. Sākumā i3 pie klientiem devās ar 22 kWh akumulatoru, 2016.gadā kapacitāti palielināja līdz 33,2 kWh, bet no 2018.gada automašīna tiek piegādāta ar 42,2 kWh akumulatoru. Vienlaicīgi no piedāvājuma tika izņemts 650 kubikcentimetru motocikla motors, kas tika piedāvāts kā Range extender gaitas pagarinātājs. Vācu žurnālisti raksta, ka reāli sasniedzama distance ar i3 ikdienas satiksmē ir aptuveni 260 km.
Pavisam BMW izlaidis 150 000 i3 eksemplārus, turklāt 2019.gada pirmajā pusē noiets rāda pieaugumu par 21%, ja salīdzina ar 2018.gada pirmo pusi. Standarta versijas elektromotors attīsta 170 Zs, E-Gti versijai – 184 Zs.
Nākamajos gados BMW plāno arvien lielāku elektrificēto modeļu skaitu. Kā galvenais jaunums tiek virzīts 2021.gadā gaidāmais krosovers iNext. Sagaidīsim arī BMW i4, kas būs 3.sērija ar elektrisko piedziņu un modificētu izskatu, 2023.gadā parādīsies i5, kas būs radīts uz 5.sērijas bāzes, kā arī iX5 uz krosovera X5 bāzes. Tajā pašā gadā BMW sola arī i7, kam pamatā 7.sērijas modelis. Jau tagad zināms, ka nākamā 7.sērija ar indeksu G70 apvienos modeļus ar iekšdedzes dzinēju, Plug-in hibrīdtehnoloģiju un pilnībā elektrisku piedziņu.
Cik ilgi vēl tiks ražots kompaktais BMW i3, ražotājs vēl neatklāj.
Foto: Publicitātes attēls