Aizvadītajā nedēļā autoražotājs “Ford” iepazīstināja Latvijas sabiedrību ar diviem saviem “karstākajiem”, jaunākajiem un jaudīgākajiem modeļiem – sporta pikapu ātrai braukšanai bezceļos “Ford Ranger Raptor” un sportisko hečbeku ātrai braukšanai asfalta trasēs “Ford Focus ST”.
Vispirms nedēļas nogalē ar šiem auto iepazinās “Latvijas Gada auto 2020” žūrija konkursa gada pēdējā lielajā testa braucienā Ādažu apkārtnē, bet 14.novembrī visiem pārējiem interesentiem Sporta kompleksā “333” tika piedāvāta iespēja veikt jauno modeļu izmēģinājuma braucienus.
“Ford Focus ST” Foto: Arny North
“Ford Focus ST”
Lai turpinātu populārā “karstā hečbeka” “Focus ST” modeļa pēctecību, “Ford” apakšnodaļa “Ford Performance” ir pārveidojusi ceturtās paaudzes “Ford Focus”, kas arī parastajā versijā savā klasē izceļas ar azartisku vadāmību, papildinot to ar sportisku piekari, regulējamiem amortizatoriem, spēcīgām bremzēm un atbilstošiem dzinējiem, rezultātā iegūstot jaunas kvalitātes “karsto hečbeku”, ko var izmantot gan mierīgam braucienam pa ceļu, gan arī plosīties sacīkšu trasēs.
“Focus ST” hečbeks ir aprīkots ar EcoBoost 2,3 litru dzinēju, kas attīsta 280 ZS jaudu, un 6 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Benzīna dzinēja versija līdz 100 km/h ieskrienas 5,7 sekundēs, bet vidējais patēriņš uz 100 km sākas ar 7,9 litriem degvielas. “Karstā hečbeka” cenas sākas no 32 900 eiro.
“Ford Focus ST” Foto: Arny North
Jaunais ST pirmo reizi ir aprīkots ar elektroniski vadāmu ierobežotās slīdes diferenciāli elSD un piekares adaptēšanas tehnoloģiju Continuously Controlled Damping (CCD), kas ik pa 2 milisekundēm apstrādā no svarīgākajiem piekares punktiem iegūto informāciju un attiecīgi maina amortizatoru raksturiezīmes.
“Focus ST” piedāvā 4 dažādus braukšanas režīmus – slidena ceļa, standarta, sportisko un sacensību trases (Performance komplektācijā) režīmu. Ikvienam režīmam pielāgots atšķirīgs diferenciāļa, piekares uzraudzības sistēmas, stūres pastiprinātāja, bremžu, vilces vadības, automātiskās pārnesumkārbas vadības un ESC darbības algoritms, kas optimizēts attiecīgajiem braukšanas apstākļiem. Savlaicīgu apstāšanos garantē jaudīgas bremzes ar 330 mm (priekšā) un 392 mm (aizmugurē) diskiem.
“Ford Focus ST” Foto: Arny North
Atšķirībā no priekštečiem, jaunais ST savā klasē izceļas ar unikālu elastību, piemērojoties dažādiem vadītāja noskaņojumiem. Tas var būt automobilis, kas mierīgi ved ģimeni pa šoseju piknikā, bet tas var acumirklī kļūt par agresīvu zvēru sacensību trasē, pietiek tikai nospiest sporta režīma pogu. Sporta kompleksa “333” pielijušajā, slapjajā asfalta trasē 280 zirgspēku jaudīgais “Focus ST” ikvienam sniedza aizraujošu, adrenalīna piepildītu piedzīvojumu pie stūres. “Latvijas Gada auto 2020” konkursā šis auto pretendē uz “Gada sportiskākā auto” nomināciju.
Ja vēlaties apvienot jaudu, dinamiku un praktiskumu, šis “karstais hečbeks” var būt arī “karstais universāls”, un zem motora pārsega tam var pukstēt arī dīzeļa sirds – EcoBlue 2,0 litru dīzeļdzinējs, kas attīsta 190 ZS jaudu un ļauj automobilim 7,6 sekundēs ieskrieties līdz 100 km/h, bet degvielas patēriņa zemākā robeža ir tikai 4,8 litri uz 100 kilometriem.
“Ford Ranger Raptor” Foto: Arny North
“Ford Ranger Raptor”
Leģendārais “Ford Raptor” daudziem Eiropā joprojām šķiet kā atnācējs no citas planētas – milzīgs, jaudīgs pikaps, ar ko var ātri braukt pa ceļiem un bezceļiem, nejūtot atšķirību.
Oriģinālais “Ford Raptor” tika radīts, balstoties uz visu laiku populārāko ASV pikapu “Ford F-150”, un tas savu debiju piedzīvoja 2009. gadā, acumirklī izveidojot savu unikālo nišu automobiļu pasaulē. Dzimis leģendārajā “Baha 1000” tuksnešu rallijā, “Raptor” ir radīts, lai apvienotu divus elementus – ātrumu un bezceļu. Un tas ir izdevies lieliski – pārdošanas apmēri Amerikā ir krietni pārsnieguši visas prognozes.
Tāpēc nav brīnums, ka arī Eiropas “Ford” pikapam “Ranger” sagribējies dabūt sev “lielākus zobus un asākus nagus”. “Ford Ranger” ir Eiropā visvairāk pārdotākais pikaps. Pirmajā 2019. gada ceturksnī visā pasaulē ir pārdoti 13 600 automobiļi, kas ir par 15% vairāk salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn. Salīdzinot ar Amerikas masīvo brālēnu, “Ranger” ir daudz smalkāks, vidēja izmēra pikaps.
“Ford Ranger Raptor” Foto: Arny North
“Ford Ranger Raptor” visurgājēja īpašības nodrošina īpaši izturīga šasija, unikāla balstiekārta un riepas, 213 ZS dzinējs ar 500 Nm griezes momentu, 10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba un apvidus pārvaldības sistēma.
“Ford Performance” apakšnodaļas speciālisti zem “Ranger” motora pārsega ierīkojuši EcoBlue 2,0 litru dīzeļdzinēju ar divām turbīnām. Dzinējs attīsta 213 ZS jaudu un pat 500 Nm griezes momentu, ko novadīt uz riteņiem palīdz jauna 10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba.
“Ford Ranger Raptor” Foto: Arny North
Salīdzinot ar parasto “Ranger” pikapu, “Raptor” ir par 15 cm platāks un tam ir par 5,1 cm augstāks klīrenss. Tam ir FOX sporta amortizatori ar maināmu pretestības līmeni, atkarībā no braukšanas apstākļiem. “Ranger Raptor” bremžu disku diametrs ir pieaudzis par piektdaļu – līdz 332 mm. Pikaps ir aprīkots ar “BF Goodrich” īpaši šim modelim radītām riepām 285/70 R17 ar 838 mm diametru un 285 mm platumu, turklāt agresīvais bezceļu protektora raksts nodrošina nevainojamu saķeri slapjā laikā, dubļos, smiltīs un sniegā.
“Ford Ranger Raptor” Foto: Arny North
Unikālais šasijas dizains un optimizēta bezceļu ģeometrija nodrošina 283 mm klīrensu un 850 mm ūdens šķērsošanas dziļumu. 32,5 tuvošanās leņķis un 24 uzbraukšanas un nobraukšanas leņķis ļauj pārvarēt jebkādus šķēršļus. “Raptor” caurgājību nodrošina sešu režīmu pilnpiedziņas sistēma Terrain Management System. Parastais (Normal) režīms ļauj komfortabli ripot pa cieta seguma ceļiem, sporta režīms (Sport) paredzēts ātrai braukšanai pa asfaltu, zāles/grants/sniega (Grass/Gravel/Snow) režīms nodrošina drošu braukšanu attiecīgajos apstākļos. Savukārt, milšu un dubļu režīms, kā arī akmeņaina ceļa režīms paredzēts braukšanai grūtos apstākļos, bet režīms “Baha” ļauj ļoti ātri braukt dažādos bezceļa apstākļos. Visa tā rezultātā “Raptor” speciālā piekare ļauj braukt ļoti ātri pa jebkādu ceļa segumu, pārlieku nesatraucoties par zem riteņiem esošajām bedrēm, akmeņiem vai koku saknēm, par ko visi klātesošie pārliecinājās Sporta kompleksā “333” bezceļu poligonā.
“Ford Ranger Raptor” Foto: Arny North
Neskatoties uz ārējo robustumu, pat brutalitāti, “Ranger Raptor” salonā vadītājs un pasažieri atradīs visu sev ierasto un ērtam braucienam nepieciešamo aprīkojumu – lielu skārienekrānu, ar balsi vadāmu komunikācijas sistēmu SYNC3 un arī īpašu navigācijas sistēmu, kas ekspedīciju laikā pati ģenerē elektroniskas atzīmes un sniedz iespēju citam automobilim ar līdzīgu sistēmu sekot līdzi šā automobiļa maršrutam.
“Ford Ranger Raptor” cena “Inchcape” salonā Rīgā – 53 820 eiro. Tā ir par 12 tūkstošiem lielāka, nekā parastā „Ranger” lepnākajai komplektācijai “Wildtrack”, taču par šo cenu var iegūt automobili ar patiesi unikālām spējām. Automobili ekstrēmu piedzīvojumu meklētājiem, kuri vēlas pārvarēt pat sarežģītas apvidus teritorijas ar iespaidīgu ātrumu. “Latvijas Gada auto 2020” konkursā šis auto pretendē uz “Gada apvidus auto” nomināciju.
“Ford Ranger Raptor” Foto: Arny North