Vācu automobiļu kluba ADAC speciālisti pārbaudījuši vairāku desmitu automobiļu automātiskās ārkārtas bremzēšanas sistēmas. Vislabāko vērtējumu ieguvis Volkswagen T-Cross, kamēr super dārgais Porsche elektroauto ierindots vien 38.vietā.
Lai noskaidrotu, kuru automašīnu automātiskās bremzes strādā vislabāk, ADAC rūpīgi izvērtējis 48 modeļu EuroNCAP drošības testu organizācijas rezultātus, pārbaudot efektivitāti vairākās kategorijās un par darbību pilsētas apstākļos un ārpus pilsētas piešķirot attiecīgi 20 un 30 procentus, bet par spēju atpazīt gājējus diennakts gaišajā/tumšajā laikā un reakciju uz riteņbraucēju parādīšanos ceļā – pa 25 procentiem.
Kopumā ar autoražotāju centieniem ADAC ir apmierināts, jo 19 no 48 automobiļiem EuroNCAP noliktos drošības nosacījumus spēj izpildīt vairāk nekā 90 procentu apmērā.
ADAC nonāca pie secinājuma, ka visefektīvāk strādā Volkswagen T-Cross bremzes, kam cieši seko Nissan Juke, Tesla Model 3 un Škoda Kamiq. Sarūgtina Porsche Taycan sistēma, kas nevar izvairīties no avārijas līdz 20 km /h ieskaitot. Rezultātā vērtējums pilsētas apstākļos ir apaļa nulle, kaut gan automātiskā ārkārtas bremzēšanas sistēma šim elektroauto, protams, ir pieejama.
Gala vērtējumā Porsche Taycan ieņem 38. vietu. Vēl zemāk atrodas VW Sharan, kas nespēja atpazīt gājējus un Kia Ceed, kas ignorēja gan gājējus, gan velosipēdistus.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com