Toyota atklāj jauno Yaris Cross kompakto SUV (+ FOTO)

Jaunais B segmenta krosovers Yaris Cross, kura pasaules debija tika pārraidīta tiešraidē interneta vidē, ir izstrādāts un būvēts Eiropas tirgum, lai atbilstu tieši šī reģiona B-SUV tirgus prasībām un vajadzībām.

Sākot no 2021. gada, tas tiks ražots arī Eiropā, rūpnīcā “Toyota Motor Manufacturing France” kopā ar jaunās paaudzes Yaris hečbeku. Yaris Cross pievienošana piedāvājumam ļaus Toyota izveidot SUV klāstu, kas ietver B, C un D segmentus.

Jauna hibrīda spēka piedziņa

Yaris Cross izmanto Toyota ceturtās paaudzes hibrīdtehnoloģiju. 2012. gadā Toyota izlaida pirmo Yaris Hybrid hečbeku un veiksmīgi ieviesa pilnā hibrīda tehnoloģiju B segmenta automobiļos. Kopš tā laika Eiropā ir pārdots vairāk nekā pusmiljons hibrīdu, padarot tos par spēcīgu rīku sabiedrības informētības un šīs tehnoloģijas novērtējuma uzlabošanā.

Yaris Cross ir pirmais Toyota modelis, kurā tiek izmantota Toyota jaunākā hibrīdsistēma, kas izstrādāta no lielākām 2,0 un 2,5 litru spēka piedziņām, kuras izmantotas tādos jaunākos modeļos kā Corolla, C-HR, RAV4 un Camry. Tajā ir jauns 1,5 litru, trīs cilindru Atkinsona cikla benzīna dzinējs ar smalku mehāniku, lai samazinātu berzi un mehāniskos zaudējumus un optimizētu sadegšanas ātrumu. Rezultāts ir liels griezes moments ar maziem motora apgriezieniem un lieliska degvielas patēriņa efektivitāte. Dzinēja termiskā lietderība tiek novērtēta kā 40%, tas ir vairāk nekā līdzīgiem dīzeļdegvielas dzinējiem un nodrošina ievērojamu degvielas ietaupījumu un zemu CO2 emisiju.

Jaunās hibrīdsistēmas maksimālā jauda ir 116 DIN ZS. Īpaša uzmanība pievērsta strāvas piegādei, padarot sistēmu ļoti viegli vadāmu. CO2 emisiju efektivitāte priekšējās piedziņas modelim ir no 90 g/km, un AWD-i versijai mazāk nekā 100 g/km (korelēts NEDC, WLTP dati no vērtībām pirms 120 g/km attiecībā uz 2WD un mazākām nekā 135 g/km attiecībā uz AWD-i).

Yaris Cross seko radniecīgā hečbeka modeļa piemēram, izmantojot Toyota jauno GA-B auto platformu. Tā nodrošina īpaši stingru korpusu un labi līdzsvarotu šasiju, kas padara auto gan jutīgu, gan izveicīgu. Dinamiskās īpašības vēl vairāk uzlabo hibrīda AWD-i modeli, kurā izmantota dubulto ķīļu aizmugurējā piekares sistēma.

Inteliģenta pilnpiedziņa

Viena no pazīmēm, kas jauno Yaris Cross padara par autentisku SUV, ir inteliģentās pilnpiedziņas sistēmas pieejamība. Tā ir unikāla pazīme šīs klases hibrīdmodelim. AWD-i nodrošina papildu stabilitāti un saķeri ikdienas braucienos, sliktos apstākļos un uz seguma ar sliktu saķeri. Kā jau elektroniska sistēma tā ir kompaktāka un vieglāka par mehāniskām AWD daļām, ļaujot Yaris Cross Hybrid AWD-i sasniegt labāku degvielas patēriņu un CO2 emisijas nekā jebkuram no tā pilnpiedziņas B-SUV konkurentiem.

Sistēma pārvada piedziņas griezes momentu uz aizmugurējo asi, kad uzsāk kustību un palielina ātrumu. Parastos braukšanas apstākļos Yaris Cross izmanto priekšējo piedziņu, bet pēc sliktas saķeres apstākļu konstatēšanas automātiski ieslēdzas pilnpiedziņa. Tas var notikt, piemēram, uz slapja bruģa, spēcīgā lietū, uz slapja vai sablīvēta sniega, vai arī uz grants ceļa.

Progresīva autovadītāja palīdzības sistēma

Jaunā Yaris Cross veiktspēja drošības ziņā ir balstīta uz GA-B platformu, kas piešķir auto īpaši stingru korpusu. Vēlme izpildīt augstākos un stingrākos neatkarīgo pārbaužu standartus palīdzēs gūt lielāku labumu no Toyota Safety Sense aktīvajām drošības sistēmām un progresīvām autovadītāja palīdzības funkcijām, ļaujot izvairīties no plaša klāsta negadījumu risku, izmantojot vadītāja informēšanu, savlaicīgu brīdināšanu un, kur tas nepieciešams, automātisku bremzēšanu un stūrēšanas pārņemšanu.

 

Jaunā Yaris Cross tirdzniecība Latvijā sāksies 2021. gada vasarā.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.