Lai uzlabotu satiksmes uzraudzību un rūpētos par liepājnieku drošību, LMT sadarbībā ar Liepājas pilsētas pašvaldību un Valsts policiju pērnā gada rudenī Uliha un Robežu ielas krustojumā luksoforam uzstādīja viedo risinājumu jeb īpašu kameru, kas nolasa un fiksē automašīnas numuru, ja tā šķērsojusi krustojumu pie sarkanās gaismas.
Uliha un Robežu ielas krustojumā Liepājā pēdējo četru gadu laikā notikušas piecas smagas avārijas un viens negadījums ar letālām sekām tieši sarkanās gaismas signāla neievērošanas dēļ. Lai uzlabotu satiksmes drošību, tika nolemts luksoforu aprīkot ar pirmo viedo risinājumu: LMT radītā sistēma izmanto datorrerdzes tehnoloģijas, kas, analizējot video reālā laikā, precīzi nosaka, kad auto šķērsojis apstāšanās līniju un krustojumu pie sarkanās gaismas. Viedais risinājums fiksē vidēji 400 pārkāpumu katru mēnesi jeb apmēram 15 gadījumu dienā.
“Saskaņā ar datiem, kurus kamera fiksējusi kopš uzstādīšanas brīža, varam secināt, ka situācija ar sarkanās gaismas neievērošanu Latvijā ir līdzīga kā citās Eiropas valstīs – katrs simtais autovadītājs neievēro sarkanās gaismas signālu. Konkrētajā krustojumā tie vidēji dienā ir apmēram 15 pārkāpēji. Sistēma ir apliecinājusi, ka spēj fiksēt automašīnas reģistrācijas numura zīmi, tai traucoties arī patiesi iespaidīgā ātrumā – 130 km/h. Tāpēc redzam šo risinājumu kā būtisku ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu arī citās satiksmei bīstamās vietās,” norāda Ingmārs Pūķis, LMT viceprezidents.
Kā liecina statistika, sarkanās gaismas signāla neievērošana nereti noved pie smagām sekām. Pēc Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) datiem, 2019. gadā no visiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuros cietuši cilvēki, 7 % gadījumu iemesls ir bijusi regulējamu krustojumu pārbraukšanas noteikumu neievērošana. Savukārt Valsts policijas 360 grādu kameras sistēma laikā no 2019. gada 21. oktobra līdz 1. decembrim reģistrējusi 853 pārkāpumus, no kuriem gandrīz trešā daļa bija aizliedzošā luksofora signāla vai papildsekcijas neievērošana.
LMT viedās kameras galvenā inovācija ir tās spēja nolasīt datus patstāvīgi. Kamerai nav jābūt savienotai ar luksofora vadības sistēmu, tā nolasa un atpazīst gaismu luksoforā un auto kustību, kā arī automašīnas numurzīmi, ko saglabā sistēmā. Šī kamera ir uzstādāma mazāk nekā dienas laikā un neprasa specifisku tīkla konfigurāciju. Tā darbojas 4G tīklā, bet nākotnē tās darbībai var tikt izmantots arī 5G. Tās minimālās infrastruktūras prasības, zemās izmaksas un spēja patstāvīgi apstrādāt datus to padara ne tikai par efektīvu risinājumu satiksmes drošības uzlabošanai, bet arī būtisku soli ceļā uz drošu un viedu pilsētvidi.
Foto: Publicitātes attēls