EuroNCAP triecientesti notiks pēc jauniem nosacījumiem (+ VIDEO)

Eiropas neatkarīgā transportlīdzekļu drošības novērtēšanas organizācija EuroNCAP paziņojusi par lielākajām izmaiņām savos transportlīdzekļu pārbaudes protokolos pēdējo desmit gadu laikā.

EuroNCAP paziņojusi par lielākajām izmaiņām pēdējo desmit gadu laikā solot, ka jau līdz šī gada beigām programmā parādīsies vairāki jauni testi, tostarp tāds, kas simulē kompakta auto sadursmi ar lielāku automašīnu.

Par galveno jaunievedumu kļūs frontālais triecientests, kas imitē sadursmi ar kustīgu (pretimbraucošu) šķērsli, aizvietojot testu ar statisku barjeru. Tāpat kā agrāk pārklājuma zona ir 50 procenti.

Jaunā metodika ļaus efektīvāk noteikt automašīnas priekšējās konstrukcijas bojājuma ietekmi uz pasažieru gūto traumu pakāpi. Šajā testā tiks izmantots “pasaulē tehnoloģiski vismodernākais” manekens THOR, kas atdarina cilvēku ar vidēju ķermeņa masu.

Sānu sadursmju testā automašīna saņems triecienus no abām pusēm, lai efektīvāk pārbaudītu sānu drošības spilvenu darbību un novērtētu kaitējumu, ko pasažieri sadursmes rezultātā var nodarīt viens otram.

EuroNCAP sāks pārbaudīt automātisko avārijas bremzēšanas sistēmu efektivitāti, šķērsojot krustojumus, kā arī pārbaudīs vadītāja modrības stāvokļa uzraudzības funkcijas. Visbeidzot, Euro NCAP pievērsīs uzmanību aspektiem, kas ir svarīgi cilvēku glābšanā pēc negadījuma, piemēram, kā darbojas glābšanas dienestu ārkārtas izsaukumu sistēma eCall, durvju slēdzeņu bloķētāji vai to, cik viegli izkļūt no automašīnas pēc avārijas.

Pašreizējā Euro NCAP triecientestu programmā ietilpst frontāla sadursme, trieciens no sāniem un trieciens no aizmugures, bērnu, pasažieru, gājēju un citu satiksmes dalībnieku aizsardzības līmeņa novērtēšana, kā arī dažādu elektronisko sistēmu darbības pārbaude: ātruma ierobežotājs, avārijas bremzēšana un joslas uzturēšana.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.