Porsche pirmā elektroautomobiļa – Taycan – realizācijas apjomi tālu atpaliek no tā, ko plānoja kompānijas stratēģi.
Vācijas autobūves kompānija Porsche publicējusi atskaiti par pirmā pusgada darbības rezultātiem. Uzņēmuma kopējais pārdošanas apjoms pirmajā pusgadā bija 116 964 transportlīdzekļi, kas ir par 12 procentiem mazāk nekā šajā pašā periodā pērn. Koronavīrusa pandēmija ievērojami ietekmēja pārdošanas rezultātus, kā rezultātā tika slēgti dīlercentri un samazinājās pieprasījums pēc automašīnām visā pasaulē. Populārākais zīmola modelis joprojām ir krosovers Cayenne – 2020. gada pirmajā pusē tika realizētas 39 245 automašīnas. Otrajā vietā ir Macan ar 34 430 pārdotajām vienībām. Pārdošanas pieaugumu par diviem procentiem uzrādīja ikoniskā 911 saimes sporta kupeja – 16 919 automašīnas, taču lielākā vilšanās ir kompānijas pirmais elektriskās piedziņas modelis – sportiskais sedansTaycan.
Sākotnēji Porsche Zufenhauzenas rūpnīcā tika plānots saražot 20 000 Taycan gadā, bet, izvērtējot priekšpasūtījumus, ražošanas apjoms tika dubultots – līdz 40 000 vienību. Tādējādi Porsche plānoja, ka zīmola pirmajam elektriskajam automobilim vajadzētu kļūt populārākam nekā Macan, 911 un Panamera. Vēl lielāku optimismu solīja fakts, ka Taycan pārdošana sākās ar visspēcīgākajiem un dārgākajiem Turbo un Turbo S variantiem, bet laižot klajā cenu ziņā izdevīgākos variantus, pircēju interese varētu augt.
Pagaidām gan šādam optimismam nav pamata, jo pirmajos sešos mēnešos uzņēmumam izdevās pārdot tikai 4 480 elektromobiļus.
Foto: Publicitātes attēls