TV Auto ziņu “Meistara padoma” lappusītē sadarbībā ar Bosch Car Service šoreiz apskatīsim biežākās kļūdas, ar kurām saīsinām bremžu darba mūžu.
Kādas ir izplatītākās šoferu kļūdas bremžu ekspluatācijā?
Parasti populārākā lieta ir stāvbremzes neizmantošana automātiskajām kārbām. Ieliek Parkingā un viss. Līdz ar to stāvbremzes troses un loki, viss mehānisms ierūsē. Tad kad vajag to stāvbremzi novilkt, nekas neatlaižas sāk ķīlēt. Bremžu izpildmehānismi iesērē un aprūsē arī daudz braucot pilsētas satiksmē un reti pa šoseju.
Vai bremžu diski bīstas no iebraukšanas peļķēs?
Vajadzētu izvairīties, ja esi uz šosejas aktīvi bremzējis. Bremžu diski uzkarst, tāpēc nevajadzētu braukt dziļākā peļķē pēc tādas bremzēšanas, jo disks var savērpties.
Kā var noteikt, ka bremžu diski ir “sametušies”?
Var just vibrāciju bremzējot uz stūres vai virsbūves. Ja tā gadījies, bremžu diskus var apvirpot, taču drošāk tomēr tos mainīt.
Kā zināt, ka nodilušas bremžu uzlikas?
Jaunākām mašīnām ir bremžu nodiluma devēji, kur iedegas kontrollampiņs tiklīdz klucis nodilis. Vecākiem automobiļiem par nodilumu liecinās griezīga, metāliska skaņa bremzējot. Smagākos gadījumos bremžu pedālis kļūst mīksts un pazūd grīdā bez pretestība. Tas var liecināt par bremžu caurulīšiu defektu, šķidruma zudumu un sistēmas nehermētiskumu. Ar tādu automašīnu braukt noteikti nedrīkst.
Plašāku stāstu par automašīnas bremzēm skaties šajā TV Auto ziņu sižetā.