Lai gan Volkswagen grupa palikusi pēdējā, kas šobrīd ražo vieglās automašīnas ar CNG iekārtām, un neviens nezina, vai darīs to turpmāk, pagaidām viss ir pa vecam. Jaunā Škoda Octavia pieejama arī braukšanai ar dabasgāzi. To sauc par G – Tec.
Tehniski nekas daudz nav mainījies. Automobilis aprīkots ar 1,5 litru TSI dzinēju. Zem grīdas izvietotajos balonos iespējams uzkrāt līdz 17 kg saspiestas dabasgāzes, kamēr benzīna tvertne ir pavisam maza – 9 litri. Mērskalu panelī redzami divi degvielas rādītāji, taču mūs vairāk interesē borta dators. Wow, tikai 3,3 kilogrami uz simtu?
Normunds Avotiņš: ”Neticami, bet fakts. Jaunā Octavia G Tec ar pusotra litra motoru un 130 zirgspēkiem tērē mazāk gāzes uz 100 km nekā mazāki un mazjaudīgāki modeļi, piemēram Scala G Tec vai Kamiq G Tec.”
Kam tas būtu vajadzīgs tāds auto ar dabasgāzi? Pirmkārt, uzņēmumiem, kam ir sava dabasgāzes uzpildes stacija. Tāda atmaksājas, ja saimniecībā ir četri šādi automobiļi, bet vēl labāk, ja seši. Tad pasākums atmaksājas jau pie nobraukuma 30 000 km gadā. Vēl uzņēmumu īpašniekiem ļoti patīk, ka dabasgāzes automašīnām nevar noliet degvielu, bet mazās benzīna bākas dēļ naskāk tiek lietota dabasgāze. Un vēl viena braucēju kategorija, kam derētu dabasgāzes automobiļi, ir taksisti. Viņiem ir pilnīgi vienalga, vai ar gāzi vari aizbraukt no Rīgas līdz Liepājai, jo tie darbojas vienas pilsētas robežās. Ar divām stacijām, kas Rīgā pieejamas, viņiem pietiek līdz acīm. Vairāk skaties TV Auto ziņu sižetā.