Eiropas autoražotāji vienojušies, ka kravas automašīnas ar parastajiem iekšdedzes dzinējiem pārstās ražot jau no 2040.gada – par 10 gadiem ātrāk nekā bija plānots iepriekš.
Pēdējais jaunais kravas auto ar iekšdedzes dzinēju no konveijera nobrauks līdz 2040.gadam, bet pēc tam tiks ražoti tikai automobiļi ar elektrisko piedziņu vai spēka iekārtām, kas darbojas ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju.
Par to paziņojusi Eiropas automobiļu ražotāju asociācija (ACEA), kas apvieno Daimler, Scania, Man, Volvo, Daf, Iveco un Ford.
Saskaņā ar plānu nākamo 20 gadu laikā elektriskās piedziņas un degvielas šūnu elementu tehnoloģiju attīstībai tiks veltīti ievērojami resursi, piemēram, Scania vadītājs Henriks Henriksons atklājis, ka uzņēmums šim nolūkam paredzējis tērēt no 50 līdz 100 miljardiem dolāru.
Lai paātrinātu pāreju uz ilgtspējīgiem transporta veidiem, uzņēmumi lūdza Eiropas iestādes paaugstināt nodokļus fosilajai degvielai: pēc viņu domām, šāds pasākums vairākus ražotājus mudinās atteikties no jaunu iekšdedzes dzinēju izstrādes.
Dažas Eiropas automašīnu markas jau iepriekš ir sākušas kravas automašīnu pārveidošanu darbam ar videi draudzīgāku degvielu. Piemēram, britu Bentley savā rūpnīcā Krūē ir uzsācis visu kravas automašīnu pārbūvi darbam ar biodīzeļdegvielu, kas izgatavota no hidrogenētas augu eļļas. Šādai degvielai ir pielāgotas 10 kravas automašīnas, kas katru dienu pārvadā komponentus no noliktavas Vinsfordā līdz rūpnīcai Krūē, kā arī 20 furgoni un drošības dienestu transportlīdzekļi.
Bentley veicis arī citus pasākumus, tostarp pārkārtojis vairāk nekā 250 vinčas un autoiekrāvējus, lai tie var strādāt ar elektrību, kas iegūta no 30 tūkstošiem saules bateriju.
Foto: Publicitātes attēls