Autoražotāji nākamajam gadam sola vismaz 160 jaunumu, vairāk nekā 50 no tiem būs pilnībā vai daļēji elektrificēti.
Jaguar jaunais gads iesākās ar XF un XF Sportbrake feisliftu (janvāris), ko mēnesi vēlāk atkārto krosoveri E-Pace un F-Pace, savukārt no aprīļa klientiem kļūs pieejams abu modeļu saimju Plug-in uzlādējamais hibrīds. Kā pilnīgi jauns modelis pieteikts XJ, kas turpmāk būs pazīstams tikai kā elektriskās piedziņas automobilis.
Jeep pie pircējiem sūta Gladiator pikapu (marts), Wranger Plug-in hibrīdu (aprīlis) un modernizēto Compass, kas dīlercentrus sasniegs vasaras beigās.
Lamborghini iepriecinās ar diviem jaunumiem. Vies no tiem ir brutālā sporta automašīna Huracan STO, kuras 1400 kg smago ķermeni uzticēts pārvietot 10-cilindru agregātam, kas attīsta 640 Zs un palīdz sasniegt 310 km/h, bet otrs ir populārā krosovera Urus īpaši jaudīgais variants Performante, kas attīstīs 650 Zs un 850 Nm.
Land Rover jau janvārī laidīs klajā Defender 110 ar trīslitru dīzeļdzinēju, februārī ieradīsies vizuāli atsvaidzinātais Range Rover Velar un tā uzlādējamā hibrīdversija, bet martā par šādu versiju varēs priecāties jau pieminētais piecdurvju Defender. Trīsdurvju modelim (Defender 90) šī iespēja, vismaz pagaidām, nav paredzēta.
Maserati pirmais jaunums – varenauto MC20 – ieradīsies maijā. 230 000 eiro vērtā automašīna būs aprīkota ar trīslitru motoru, kas rada 639 Zs jaudu un būs pieejama kā kabriolets un pilnībā elektrisks modelis. Septembrī elektrificēto versiju iegūs krosovers Levante, bet oktobrī ieradīsies tā mazākais brālis Grecale – 4,70 m garš SUV ar benzīna, dīzeļa motoriem. Vēlāk tiek solīta arī hibridiekārta.
Mazda pieteikusi modernizēto MX-5 (aprīlis), bet novembrī sagaidīsim krosoveru līnijas flagmani CX-7.
Mercedes-Benz sāk jau janvārī ar GLA un GLB elektriskajiem dubultniekiem, kas būs pazīstami ar nosaukumiem EQA un EQB (abu gaitas rezerve aptuveni 400 km.), pavasarim pieteikta jaunā C-klase (sedans un universāls), kas būs pieejama ar benzīna un dīzeļa motoriem, kā arī Plug-in versijā, kas 70 km veiks ar elektrību. Tajā pašā mēnesī pie pircējiem dosies greznākā S-klases versija, ko pazīstam kā Maybach, bet jūlijā ieradīsies modernizētais CLS. Vēl jaunumu klāstā S-klases līdzinieks elektriskajā versijā EQS, C-klases AMG pārstāvis kā no jauna konstruēts 2+2 modelis ar auduma jumtu, vēl viens elektrisks modelis EQE, kā arī 800 Zs jaudīgs uzlādējamais hibrīds GT 73 AMG. Mazo kravas furgoniņu Citan nomainīs T-klase.
MG ir kādreizējā britu marka, kas tagad pieder Ķīnas SAIC. Marka aktīvi darbojas Lielbritānijā un nākamajam gadam sagatavojusi uzlādējamo hibrīdu, krosoveru EHS.
Mitsubishi pēc pārdomu brīža tomēr paliek Eiropas tirgū un 2021.gadam deleģē Eclipse Cross Plug-in-Hybrid versijā. Vācijā ar 224 Zs iekārtu aprīkotais krosovers maksās 38 000 eiro. 54 km automašīna varēs nobraukt ar elektrību.
Nissan piedāvās divus jaunumus. Viens no tiem ir krosovers Qashqai (jūnijs), kas trešajā paaudzē kļuvis 60 kg vieglāks, pievienojis 50 litrus bagāžnieka tilpumam un dīzēļdzinēju nomainījis pret hibrīdiekārtu. Vācijā tas maksās aptuveni 23 000 eiro, bet gandrīz tikpat daudz nāksies pielikt, ja pircējs vēlēsies iegūt pilnībā elektrisko krosa kupeju Ariya. Šis Nissan jaunums, kas tiek virzīts kā Volkswagen ID.4 konkurents, ar vienu uzlādi spēs nobraukt aptuveni 500 km.
Opel sarūpējis vairākus jaunumus. Pirmais no tiem – modernizētais Crossland un Zafira pēctecis, tikai tagad ar elektropiedziņu, ierodas jau drīz pēc gadu mijas. Martā tam seko jaunā Mokka ar iekšdedzes dzinējiem (no 19 990 EUR) un kā pilnībā elektrisks modelis (no 32 990 EUR). Mokka-e izmanto mātesuzņēmuma PSA (Peugeot-Citroen) 136 Zs elektromotoru un ar vienu uzlādi var nobraukt līdz 320 km. Gada gaitā Opel jaunumiem pievienosies Grandland modernizētais modelis (tagad bez X nosaukumā), kā arī furgoniņš Combo Life ar elektropiedziņu. Visinteresantākais jaunums gaidāms novembrī, kad ieradīsies jaunā Astra – kompaktklases modelis, kas vienmēr tiek nosaukts kā Volkswagen Golf galvenais konkurents.
Jeep Gladiator Foto: Publicitātes attēls