Elektriskais Mercedes-Benz EQS (no 2022.g.) iegūs izliektu Hyperscreen ekrānu visa priekšējā paneļa garumā. Tas apgādāts ar mākslīgā intelekta tehnoloģiju un atgādina 90.gadu fantastikas filmās redzētos zvaigžņu kuģu vadības centrus.
Nemaz tik ilgi nebija jāgaida, lai savulaik fantastikas filmās redzētie risinājumi ienāk arī mūsu ikdienas dzīvē. To pierāda jau nākamgad gaidāmais Mercedes EQS ar savu MBUX Hyperscreen. Šī sistēma sastāv no trīs ekrāniem, kas paslēpti zem neparasti izturīga izliekta stikla, izmanto OLED tehniku, apveltīta ar augstu izšķirtspēju un pilnveidoties spējīgu mākslīgo intelektu.
Modernā tehnoloģija spēj pielāgojas tā lietotājam un sniegt personalizētus ieteikumus par daudzām izklaides, komforta un automašīnas funkcijām. Pateicoties tā dēvētajam Zero-Layer, lietotājam nav jāritina apakšizvēlnes vai jādod balss komandas, bet svarīgākās lietojumprogrammas vienmēr tiks piedāvātas atbilstoši konkrētai situācijai redzes lauka komforta zonā. Līdzīgas ērtības tiek piedāvātas arī pasažierim, kam ir savs ekrāns un darbības zona. Sistēma saglabā līdz septiņiem profiliem un spēj atcerēties katra lietotāja izvēlnes, braukšanas manieri un ieradumus. Piemēram, ja kāds EQS vadītājs vai pasažieris otrdienas vakarā, ceļā uz mājām vienmēr zvana kādam noteiktam draugam, nākotnē sistēma vienmēr ieteiks veikt atbilstošu zvanu šajā darba dienā un šajā laikā, piedāvājot arī vizītkarti ar viņu kontaktinformāciju un attēlu, ja tāds saglabāts. Ja kāds cits cilvēks otrdienas vakarā vada šo pašu automašīnu, viņam šāds ieteikums netiek sniegts.
Ja EQS vadītājs ziemā regulāri izmanto masāžas funkciju pēc Hot Stone karstā akmens principa, sistēma iemācās un automātiski iesaka šo komforta funkciju ziemas temperatūrā. Ja lietotājs regulāri ieslēdz sēdekļu apsildi kopā ar citu virsmu, piemēram, stūres apsildi, tas viņam tiek ieteikts, tiklīdz viņš iedarbina sēdekļu apsildi.
Kāds cits piemērs: EQS apgādāts ar paceļamu šasiju, kas nodrošina lielāku klīrensu, lai automašīna varētu pārbraukt “guļošos policistus”, garāžas sliekšņus vai tamlīdzīgus šķēršļus. MBUX atceras GPS pozīciju, kurā lietotājs izmantoja funkciju “transportlīdzekļa pacelšana” un nākamreiz, kad automobilis atkal tuvojas šai vietai, sistēma automātiski iesaka paaugstināt EQS klīrensu.
Hyperscreen ir 56 collu izmērs, kas krietni pārspēj līdz šim lielāko sērijveida automobiļos iebūvēto ekrānu (Cadillac Escalade – 38 collas). Tas izgatavots no 560 grādos rūdīta stikla, kas var izturēt pat ļoti nopietnas avārijas, ieplīstot vien atsevišķos gadījumos. Savā vietā Hyperscreen notur turbīnām līdzīgie ventilācijas izvadi.
Mercedes-Benz EQS ražošana sāksies šogad, bet pircēji to varēs saņemt 2022.gadā.
Foto: Publicitātes attēls