Vācijas automobiļu kluba ADAC speciālisti iesaka neaizrauties ar lētajiem elektroautomobiļiem, kuru izcelsmes valsts ir Ķīna. Šādu auto mazā cena ir mānīga vērtība.
ADAC pārbaudījis nepilnus 10 000 eiro (cena ar valsts subsīdiju) vērto elektroautomobili Suda SA01. Tas ir pirmais šī ražotāja piedāvājums Vācijas tirgum, diemžēl pārbaudē atklātie fakti neļauj priecāties par pieejamo cenu.
Suda SA01 nav ne drošības spilvenu, ne ESP, tādēļ ES tirgū to drīkst pārdot tikai, kā nelielas sērijas produktu. Gandrīz pilnīgs pasīvās drošības aprīkojuma trūkums atspēlējas triecientestos – pie frontālās sadursmes ar ātrumu 64 km/h vadītāja galva un krūtis smagi ietriecās stūrē, kas reālos apstākļos būtu radījis visnopietnākās trauma, bet pasažieris gūtu ceļgalu un augšstilbu savainojumus no detaļām, kas iebūvētas zem priekšējā paneļa. Negatīva ietekme arī tam, ka ražotājs nav paredzējis automātiskos drošības jostu savilcējus.
Avārijas rezultātā Suda SA01 virsbūve deformējās tik ļoti, ka vadītāja durvis vairs nevarēja atvērt, turklāt konstruktori nav paredzējuši avārijas risinājumu, kas glābējiem ļautu atvienot automašīnas augstsprieguma sistēmu.
ADAC kritiski vērtē ne tikai sadursmes testa rezultātus, bet arī Suda braukšanas īpašības. Braucot ar aptuveni 70 km/h, transportlīdzeklis saslīdēja izvairīšanās testa laikā un vairs nebija „savācams”. Eksperti atzīmē, ka tas noticis tādēļ, ka ESP sistēmas automobilim nav, turklāt arī bremzēšanas ceļš ir bīstami garš, aizņemot vidēji 42 metrus, lai apstātos no 100 km/h.
ADAC kritizē faktu, ka ražotājs izmanto vienkāršotā tipa apstiprinājumu mazām sērijām, lai laistu transportlīdzekli tirgū – automobiļu klubs vēlas, lai arī mazo sēriju ražotāji kā vadlīnijas izmantotu jaunākās tehnoloģijas, taču šeit ir nepieciešama likumdevēja iejaukšanās.