Pie vainas šādām sekām gan visdrīzāk nav būvnieks, bet gan pasūtītāji un projektētāji, kuri veloceļam paredzējuši tikai vienu plānu asfalta kārtu 4 cm biezumā. Šāds asfalta kārtas biezums ir nepietiekams, lai veloceļu varētu uzturēt mehāniski ar traktortehniku, līdz ar to rezultāts bija ļoti paredzams…
Šādas problēmas pavisam nesenā pagātnē bija arī Rīgā, tāpēc jau pirms vairākiem gadiem aicinājām Rīgas pašvaldību nākotnē veloceļiem paredzēt tīrīšanas tehnikai piemērotu segumu. Pirmais projekts, kurā šāda prasība ir ievērota, ir veloceļš Krasta ielā, kur veloceļam ieklātas divas asfalta kārtas – apakškārta 4 cm biezumā un dilumkārta 4 cm biezumā.
Aicinām projektētājus un pasūtītājus visā Latvijā mācīties no šīm Rīgas un Babītes kļūdām. Pareizi projektēts veloceļš kvalitatīvi kalpos 10 un vairāk gadus, tādēļ ir vērts ieguldīt nedaudz vairāk naudas tā būvniecībā.
Foto: Ekrānuzņēmums Krasta veloceļa projektam
Foto: Kaspars Locs
Foto: Ekrānuzņēmums Babītes veloceļa projektam
Foto: Kaspars Locs
Foto: Kaspars Locs
Foto: Ģirts Cirvelis