Super Bowl 2021 amerikāņu futbola līgas čempionāta fināls ar pasaulē dārgāko reklāmas laiku nu jau aizvadīts, taču atsauksmes par tām dzirdamas vēl tagad.
Visbiežāk pieminēta Jeep reklāma un tās galvenais varonis – rokmūziķis Brūss Springstīns. Tā nu sanācis, ka džipu reklamētājs iekūlies nepatikšanās, kas ražotājam lika atbilstoši reaģēt.
Viss sākās jau pērnā gada 14.novembrī, kad mūziķis tika arestēts Ņūdžersijā un apsūdzēts par braukšanu reibumā un pārgalvīgu motocikla vadīšanu. Jau pirms tam roka veterānam bija sastādīts protokols par aizliegtu alkohola lietošanu slēgtā nacionālā parka teritorijā.
Tiesa tika nozīmēta uz šī gada februāri. Acīmredzot Jeep par to uzzināja pārāk vēlu – līdz tam visnotaļ veiksmīgā reklāma trīs dienās bija paguvusi savākt 40 miljonus skatījumu, kļūstot par piekto populārāko no 2021.gada Super Bowl reklāmām. Kad Springstīna nepatikšanas nāca gaismā, Jeep izņēma rullīti no aprites, paziņojot, ka sagaidīs tiesas spriedumu.
Tiesa galu galā atzina Springstīnu par vainīgu tikai alkohola lietošanā aizliegtajā zonā un piesprieda 500 USD naudas sodu, savukārt apsūdzības par braukšanu reibumā tika atceltas, jo izrādījās, ka mūziķa izelpā bijušas 0,2 promiles, kas ir krietni mazāk par Ņūdžersijas štatā atļautajām 0,8.
Turklāt tiesa ņēma vērā faktu, ka Springstīns, kuram ir autovadītāja apliecība kopš 1973. gada, iepriekš nav saukts pie atbildības par nopietniem pārkāpumiem: gadu gaitā fiksēti tikai trīs nelieli pārkāpumi, tostarp mobilā tālruņa lietošana braukšanas laikā.
Mūziķis atzina, ka pērnā gada novembrī pieļāvis kļūdu, izdzerot divas glāzītes tekilas kokteiļa ar sava talanta cienītājiem, bet Jeep reklāma ar Brūsu Springstīnu atkal redzama Youtube – galu galā ražotājs esot veselus desmit gadus centies panākt sadarbību ar vienu no amerikāņu nācijas elkiem.
Super Bowl reklāmas laiks ir dārgākais pasaulē – pērn uzņēmumi, kas vēlējās reklamēt sevi finālspēles laikā TV kanālam Fox samaksāja 448,7 miljonus dolāru.