Čehijas autoražotājs Škoda iepazīstinājis ar mazauto Fabia ceturtās paaudzes modeli.
Pēc septiņiem gadiem uz konveijera pensijā devies Fabia vecais modelis, bet ieradies jaunais, kas tapis uz MQB-A0 platformas. Tā ir tehniskā bāze, ko izmanto arī Volkswagen Polo un Audi A1.
Ieguvums ir arī lielāki izmēri, kas skaitļos izpaužas šādi: garumam pielikti 111 mm (tagad 4108 mm), platumā 48 mm (1780 mm), riteņu bāzei 94 mm (2564 mm). Jaunās Fabia augstums izmainījies nebūtiski – jaunais modelis ir zemāks par 8 mm. Vēl viens pluss ir ietilpīgāks bagāžnieks – agrāko 330 litru vietā iespējami 380, bet ar nolocītiem sēdekļiem bagāžas telpa pieaug līdz 1190 litriem – par 40 litriem vairāk.
Vizuāli jaunā Fabia centīsies pārliecināt ar dinamiskāku veidolu, šauriem diožu lukturiem un melnu radiatora resti hroma ierāmējumā. Sportisku izskatu piedod arī jumta spoileris, šaurie atpakaļskata spoguļi un lielie riteņu diski ar dinamisku dizainu. Dizaineri izmantojuši modernus diožu lukturus ar asām šķautnēm apveltītiem LED moduļiem, bet aizmugurē tie ir divdaļīgi, vienai no sekcijām pārvietojoties uz bagāžnieka vāku. Kā jau visām jaunākajām Škoda, zīmola nosaukums tagad izcelts lieliem rakstītiem burtiem.
Salonā izceļas apaļie ventilācijas deflektori, kas izvietoti sānos, bet centrālie izvadi tagad atrodas zem multimediju sistēmas ekrāna. Informācijas un izklaides sistēmas displejs ir pieejams 6,5, 8,0 vai 9,2 collu izmērā, atkarībā no aprīkojuma līmeņa. Fabia bāzes modelis ir aprīkots ar analogo instrumentu paneli, savukārt dārgākās aprīkojuma versijas saņems 10,25 collu digitālos mērinstrumentus.
No tehniskajiem jaunievedumiem jāatzīmē aizvari radiatora apakšējā daļā, kas vajadzības gadījumā automātiski atveras. Uzņēmums norāda, ka, braucot ar ātrumu līdz 120 kilometriem stundā, šī funkcija ļaus ietaupīt līdz 0,2 litriem degvielas uz 100 kilometriem. Kopumā aerodinamiskās pretestības koeficients samazinājās no 0,32 līdz 0,28.
Sākuma līmeņa aprīkojuma sarakstā ir seši drošības spilveni un stabilizācijas sistēma. Uzlabotās versijās ietilpst apsildāma stūre un vējstikls (pirmo reizi Fabia aprīkojumā), panorāmas jumts, divzonu klimata kontrole un adaptīvā kruīza kontrole, kā arī drošības spilveni pasažieriem otrajā rindā.
Eiropas tirgū ceturtās paaudzes Skoda Fabia tiks piedāvāta tikai ar benzīna dzinējiem. Elektrificētas versijas, ieskaitot tās, kuras strādā pēc Mild Hybrid tehnoloģijas, Fabia nav pieejamas.
Benzīna motoru izvēlē 1,0 MPI divās jaudas pakāpēs (65 vai 80 Zs), 1,0 litru trīscilindru turbomotors ar 95 vai 110 Zs, kā arī 1,5 litru četrcilindru turbomotors, kas attīsta 150 Zs un ir apveltīts ar funkciju, kas atslēdz pusi no cilindriem. Pārnesumkārbu izvēlē ir piecu vai sešu pakāpju “mehānika”, kā arī septiņu pakāpju DSG „robots”. Škoda atklāj, ka 150 Zs kombinācija ar DSG kārbu ļaus sasniegt 225 km/h maksimālo ātrumu, pirmajam simtam patērējot 7,9 sekundes.
Eiropā jaunās Fabia pārdošana sāksies 2021. gada vasarā, cenas paziņos vēlāk.
Foto: Publicitātes attēls
Foto: Publicitātes attēls