Pirmā jaunā auto iegāde vairumam pircēju ir neaizmirstams notikums, taču atkarībā no topošā autoīpašnieka pieejas tā var būt visai atšķirīga.
Vienai daļai pircēju šķitīs svarīgas emocijas, iekšējā sajūta un pirmais iespaids. Piemēram, ja jums patīk izmēros lielākais Peugeot 3008 vai kompaktais 208, ko gan daudz vēl domāt? Tikmēr citi pircēji rūpīgi izsvērs savas vajadzības un iespējas, rūpīgi izpētīs tirgus piedāvājumu un iepazīsies ne tikai ar dažādu zīmolu modeļiem, bet pārskatīs arī visu veidu īpašos piedāvājumus.
Ir grūti pateikt, kurš galu galā izrādīsies apmierinātāks ar pirkumu, taču patiesība ir tāda, ka sagatavošanos darbus vajadzētu veikt abu veidu pircējiem, un šis ieteikums ir spēkā pat tad, ja šķiet, ka dīlera skatlogā jau esat noskatījuši perfekto ceļojumu partneri.
Pirmais darbs – prioritāšu saraksts
Saskaņā ar raidījuma TV Auto Ziņas vadītāja Normunda Avotiņa teikto, vispirms jums ir jāsastāda saraksts ar lietām, kurām jūsu automašīnā noteikti jābūt, kā arī jāpieraksta visas vajadzības un mērķi, kam izmantosiet automašīnu.
“Kādiem jautājumiem šajā sarakstā vajadzētu būt? Nu, piemēram, cik bieži plānojat braukt? Cik liels būs braucienu vidējais attālums? Vai biežāk brauksiet pilsētā, vai varbūt paredzami bieži starppilsētu braucieni? Vai parasti brauksiet viens, vai kopā ar pasažieriem? Vai aizmugurē sēdēs pieaugušie? Vai jums ir svarīga spēcīga dinamika?” uzskaita N. Avotiņš un skaidro, ka, nosakot pamatkritērijus, pēcāk ir daudz vieglāk izvēlēties dažādas papildu lietas.
Šie jautājumi, kas pirmajā mirklī šķiet ļoti vienkārši, var izrādīties noderīgi, ja pircējs jau noskatījis vairākus auto modeļus, un ir jāpieņem galīgais lēmums.
“Ne visi faktori ir vienlīdz svarīgi, tāpēc šādā veidā jums būs vieglāk izšķirties par automašīnas iezīmēm un aprīkojumu. Saprotams, ka nepieciešams noteikt arī cenu ietvaru,” skaidro pieredzējušais žurnālists. “Jārēķinās, ka jūs visdrīzāk neatradīsiet auto ar visu, kas jums patīk, cenai paliekot zem nospraustās latiņas. Te tad arī noderēs iepriekš sastādīts saraksts.”
Tomēr tas nenozīmē, ka, izvēloties auto, jāatsakās no aprīkojuma. Piemēram, franču autoražotājam Peugeot tā Power of Choice pieeja, ar ko klientam tiek dota iespēja izdarīt izdevīgu izvēli, ir bijusi svarīga vienmēr.
Nākamais solis: tehnoloģijas un aprīkojuma līmenis
Kad esat noskaidrojuši, kāds auto tips jums ir vispiemērotākais – vai tas būtu hečbeks, sedans vai SUV -, ir vērts izveidot vēl vienu atsevišķu sarakstu ar konkrētām funkcijām un aprīkojumu.
Vai jums ir svarīgi, lai automašīnā būtu visi jaunākie gadžeti? Kurām autovadītāja palīgsistēmām noteikti jābūt jūsu automašīnā? Mūzikas faniem, visticamāk, ļoti svarīga būs augstas kvalitātes skaņas sistēma. Šādus jautājumus ir vērts uzdot par visdažādākajām komforta funkcijām, piemēram, par apsildāmu stūri un apsildāmu vējstiklu, sēdekļu regulēšanas iespējām u.c.
“Protams, ar detaļu preparēšanu nevajag pārspīlēt, jo aprīkojuma nianses nevar būt svarīgākas par auto pamatfunkcijām. Un, veicot auto atlases pirmo kārtu, jūs droši vien būsit caurskatījuši tirgus piedāvājumu un nonākuši pie secinājuma, ka tāda ideālā auto nav,” komentē N. Avotiņš.
Laba ilustrācija tam, cik detalizēti var izvēlēties auto izpildījumu, ir luksusa spēkrati: piemēram, Ferrari un Porsche piedāvā izvēlēties sēdekļu šuvju krāsu, bet, izvēloties pirmo (vai pat otro un trešo) jauno automobili, diezin vai tādām detaļām ir praktiska vērtība.
Par laimi plaša izpildījumu un aprīkojuma izvēle mūsdienās vairs nav tikai dārgo auto pircēju privilēģija. Peugeot gadu gadiem ir sekojis savai Power of Choice filozofijai, to apliecinot franču ražotāja plašajam repertuāram, kurā ir gan daudzveidīgi modeļi, gan dzinēji, gan aprīkojums.
Pēdējiem kārta dzinējiem un pārnesumkārbām
Autoražotāju interesēs ir piedāvāt pēc iespējas plašāku izvēli un vienlaikus strādāt maksimāli rentabli. Tas nozīmē, ka vairāku vienas markas modeļu pamatā, iespējams, ir viena un tā pati platforma. Tomēr, cenšoties sasniegt tikai pēc iespējas zemākas ražošanas izmaksas, modeļu gamma var kļūt samērā vienmuļa, un modeļos pieejamā dzinēju un pārnesumkārbu izvēle, visticamāk, izrādīsies šaura.
Peugeot pašlaik piedāvā plašu modeļu klāstu. Tas attiecas gan uz virsbūves tipiem, gan uz piederumiem, gan arī uz cenu diapazonu – no kompaktā Peugeot 208 hečbeka līdz lielajam SUV 5008, atsevišķu flangu veidojot praktiskajiem komercauto Rifter, Partner un Boxer.
Papildus tam Peugeot piedāvā dažādus aprīkojuma līmeņus un plašu piederumu klāstu. Piemēram, jaunais 2008 ir pieejams sešos dažādos aprīkojuma līmeņos (Active, Allure un GT ar Active, Allure un GT pakotnēm), lai pircējs varētu atrast to, kas atbilst tieši viņa vajadzībām un iespējām.
Peugeot ir saglabājis arī plašu dzinēju klāstu, piedāvājot klientiem gan ekonomiskus benzīna un dīzeļdzinējus, gan videi draudzīgas hibrīda un elektriskās piedziņas.
Tādā veidā autoražotājs ir nodrošinājis, ka katrs pircējs var “salikt” savu perfekto braucamo, vai runa būtu par virsbūves tipu, dzinēju, komforta aprīkojumu vai labāko cenas un vērtības attiecību.
“Pirms automašīnas iegādes vienmēr ir vērts padarboties ar konfiguratoru vai paņemt marķieri un kārtīgi pastrādāt ar aprīkojuma sarakstu. Tas prasīs laiku un pacietību, bet, paskatoties caur savu vajadzību un budžeta prizmu, tā būs vieglāk izvēlēties svarīgāko, atteikties no mazāk būtiskā un ar apdomu nonākt pie optimālās konfigurācijas,” rezumē N. Avotiņš.
Foto: Publicitātes attēls