iAuto lasītājs GK1968 testē jauno Renault SUV Arkana (+ FOTO)

Vai patīk kā auto? Jā… Rada tādu kā neapdalītā autovadītāja tēla vīziju!

Izbraucu apli ar Zanzibar Blue krāsas jaunāko Arkana (cenā ap 28 900, jo Intens Zen+) 1,3 TCE 140EDC – 2,72 m riteņu bāzes un 200 mm klīrensa krossovers ar skaistu, sīkumos gana nostrādātu, aerodinamisku kupejas stila virsbūvi.

Durvju līnija augsta, logi pazemi, aizmugurē aiz sevis vietas gana, vien izņemot augstumu.

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Salons gana kvalitatīvs, daudz reālo pogu, planšetei vidū atliek maz funkciju.

1,33 l 16v benzīna turbodzinējs ar 103 kw no 4500-6000 rpm, sīkdaļiņu filtrs, 5,8 l/100 wltp.

Automatizētā divsajūgu 7 pakāpju pārnesumkārba 260 N/m pārnes uz priekšējiem riteņiem.

Ir iespēja manuāli vadīt ar tādu mazu, mini, neērtu ‘bumerangu’ aiz stūres (nāksies papētīt to izstrādājumu neesot pie stūres).

Panelī tad sīkiem simboliem uzrādīs M1-M7. Iesākot braukt tur rāda vien “D”, ja piespied vienreiz sāk rādīt D1-D7, pēc tam tik pāriet uz M (manual).

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Pārnesumi pēc starta luksoforā slēdzas gludi, vien tik tahometrā redzi, ka apgriezieni atkrīt uz katru pakāpi.

Gaitā gan viss nav tik skaisti, jo īpaši sajūtams pie 90 km /h. Piemēram, gribu tomēr 95-99, kārba ar kavējumu pārslēdzas uz leju par vienu vai vairākiem pārnesumiem, atkarībā no pedāļa agresijas.

Pie viegla kāpinājuma man gribētos, lai viss notiek tai pašā robā! Sanāk, ka jāieslēdz M7, tad notiek pēc mana prāta, bet tik un tā ar aizkavi (mazāku nekā D)! Vai dzinēja vadība ekoloģijas dēļ neļauj dzinēja tūlītēju reakciju?

Starts no nulles gan labs, paātrinājums korekts, atkarīgs no pedāļa, robi krīt raiti un loģiski. Jaudas pietiek līdz kādiem 140 km/h (vai var būt, ka dzinējs un kārba elektroniski vēl aizsargāti un tāpēc arī aizkave? Nobraukums vien 964 km testa sākumā). Varbūt mūsu portāla GrandScenic lietotājs var te ko precizēt? Jo viņa auto tāds pat dzinējs esot gana labs sporta režīmā!

Bremzes šķita pārāk asas parkojoties, gaitā viss labi.

Pamēģināju līniju asistentu, brīžam, pie labām līnijām tomēr nevajadzīgi koriģēja stūri. Atslēdzu. Start&Stop arī atslēdzams. Viegli uztverams spidometrs un tahometrs. Spidometra rādījums 92 atbilst reāliem 90.

Pats stūres mehānisms ar elektrisko pastiprinātāju pilnīgi bez luftes (ne tā kā maniem lietotajiem reno), ne par vieglu, ne par smagu, vienīgi maz informatīvs ar nepietiekamu atgriezenisko saiti.

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Auto uzvedība līkumos precīza, bet neazartiska, paredzama nepietiekama pagriežamība.

Gaita ļoti klusa, netraucē ne vēja, ne riepu troksnis. Ripo izsmalcināti gludi, pilnīgi bez vibrācijām (tātad Arkanu var kārtīgi izgatavot, ne tā kā manu Clio ’07).

Riepas 215/55 R18 Kumho. Patika, ka vari braukt ar kādu ātrumu nu pats vēlies, jo nav rezonanses svārstību ne no riteņiem, ne no dzinēja!

Turklāt mazliet sirreāla sajūta, ka ātrums ir tikai cipars, nekad neliekas, ka ir par lēnu (!) vai par ātru.

Pie 93 km/h aptuveni 1600 rpm un vispār, kamēr brauc mierīgi, dzinēja(kārbas) vadība turas pie 1400-1600 rpm.

Testa braucienā (apkārt Babītes ezeram, ap 70 km) panelī uzrādīja 6,2 l/100 vidējo patēriņu. Riteņu sagāzums , savērsums tuvs “0” arī aizmugurē (dīvaini priekš reno), kas veicina ekonomiju, bet tāpēc arī nav azarta vadot.

Bremzes labi tiek atlaistas. Vai nu tāpēc, ka viss jauns, vai arī kāda inovācija. Manīju sīciņas, neredzētas atsperītes bremžu mehānismā. Tas gan atkal varētu būt klupšanas akmens grants ceļos?

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Pats auto atstāja iespaidu, ka varētu viegli un negrabot pieveikt arī kādu tādu ceļa posmu. Vismaz arkas un sliekšņi, pat durvju apakšas un aizmugures apakša nosegtas ar plastmasas (vietām gumija) aizsargdetaļām!

Problēmu gan vienalga pietiek arī šādā izpildījumā, jo īpaši tie apakšas aizsargi apaug ar zemi(putekļiem) un tad tos jāņem nost un jāmazgā. Varbūt var apvienot ar eļļas maiņu u.c. apkopes darbiem.

Piekares darbība patika, rada tādu mānīgu drošuma sajūtu, izņemot vieglu gāzelēšanos pagriezienos un sānvējā (tukša mašīna), tilta šuves pat nemanīju (uz tā tilta ar īsas bāzes transportlīdzekli pamatīgi krata), aizmugurē piekare šim pusneatkarīga.

Motortelpas apskate liecināja, ka kaut arī daudz cauruļu un vadu un ierīču, tomēr klāt tikšana visticamāk ir pietiekama. Ja kāds izvēlēsies 1.6 l hibrīdversiju, tad gan nez vai vairs būs tik optimistiska sajūta – jāatrod vieta arī diviem elektromotoriem turpat vien priekšā!

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Salons likās sakarīgs, abi priekšas beņķi paceļami (tas noteikti patiktu sievai). Stūres materiāla slidenums un pat satveršanas neapaļums sākumā man nepatika. Brauciena laikā gan ātri vien pieradu.

Bagāžnieks plats un zems, toties vēl divi apakšstāvi. Zemākajā – vnk. rezerves ritenis. Pati niša tomēr tērauda nevis plastmasas.

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Gaismas visur Led. Smuki. Jāvērtē kādam nakts braucējam.

Slēdža auto pozīcijā spīdēja dienas gaitas sekcijas priekšā. Aizmugurē tumšs.

Gribētos, lai tur tomēr gabarītu imitācija arī tad spīdētu. Brītiņu biju iebliezis tālos, neviens nesignalizēja pretī…

Degvielas bākas vāciņam ierīkots sīks atsperes mehānisms. Piespied vāciņu un tas atveras. Tādējādi tam nav vajadzīgs robs aizķeršanai kā dažiem veciem modeļiem.

Klusinātājs veiksmīgs, dzinējs kluss un reizē spēj tomēr pacelt izteiksmīgu tembru apgriezieniem sasniedzot 4k.

Aizmugures bunduļa un uzgaļa forma parasta, tomēr skatās labi.

Renault Arkana

Savukārt Bose skaņas sistēmu gan pat neieslēdzu, tur lai nākošais braucējs izsakās par pilnu programmu…

Vai šādu auto sev gribētu?

Pat pēc mazaprīkota Scenic’08 TD – tomēr diez vai, nu ļoti tas slaikais jumts ‘uzmācas’!

Vai patīk kā auto? Jā… Rada tādu kā neapdalītā autovadītāja tēla vīziju!

Renault Arkana

Renault Arkana Foto: iAuto.lv

Renault Arkana

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.