Nīderlandes kravas automašīnu ražotājs DAF iepazīstinājis ar jauno DAF XF, kas uzņēmuma jaunajā rūpnīcā uz konveijera stāsies šī gada ceturtajā ceturksnī.
Pilnībā pārstrādātais DAF XF startē ar saukli “Start the future”. Pirmo reizi smagajā sērijā ietilpst arī XG ar vēl lielāku vadītāja kabīni. Nīderlandes kravas automašīnu ražotājs ir pirmais, kurš orientējas uz turpmākajiem ES noteikumiem par mehānisko transportlīdzekļu izmēriem un svaru un sola jaunajām kravas automašīnām labākos rādītājus degvielas patēriņa, komforta un drošības aprīkojuma ziņā.
Lai to panāktu, cītīgi strādāts ar automobiļa aerodinamiku, panākot par 10% zemāku degvielas patēriņu, turklāt lielākā artavu (2/3) šajā panākumā ir tieši aerodinamikai. Vizuāli pamanāmākais elements ir vējstikls, kas ir noapaļots ārējos stūros, savukārt pati kabīne ir par septiņiem ar pusi centimetriem zemāka nekā pašreizējās paaudzes modelim, gan neapdraudot vadītāja komfortu stāvot pilnā augumā.
Kopumā jaunā modeļa kabīnes tilpums var būt līdz divpadsmit ar pusi kubikmetru, un tas piedāvā daudz komforta iespēju.
Lai XF un XG modeļiem nodrošinātu labu redzamību, pieejams zems vējstikls un otrs apakšējais logs pasažiera durvīm. Priekšējo pasažieru sēdekli var arī salocīt, lai labāk redzētu pa labi, bet digitālās kameras spoguļos (par piemaksu), var pagriezt un – jaunumu nozarē – arī nolocīt.
Avārijas bremžu palīgs nodrošina pilnīgi autonomu avārijas bremzēšanu, lai novērstu sadursmi ar stāvošiem un kustīgiem transportlīdzekļiem ar ātrumu līdz 80 km / h, bet pagrieziena palīgs atpazīst citus satiksmes dalībniekus vai šķēršļus pasažiera pusē.
Citas papildu sistēmas ietver DAF jauno elektronisko stāvbremzi, kas tiek automātiski aktivizēta, kad dzinējs tiek izslēgts.
Paccar piedziņas agregāti ar jaudu līdz 530 Zs cita starpā saņēmuši jaunas iesmidzināšanas sprauslas un jaunu cilindra galvu, kā arī optimizētus virzuļus un čaulas. Griezes moments uzlabots par 50 līdz 100 ņūtonmetriem atkarībā no motora versijas. MX-13 motora maksimālais griezes moments tagad pieejams jau pie 900 apgriezieniem minūtē.
Turklāt ir pagarināti apkopes intervāli. DAF tagad jaunās kravas automašīnas piegādā tikai variantā ar automātisko pārnesumkārbu. Jaunā šasija, kuras garenbāze izaugusi līdz četriem metriem, konstruēta tā, lai nākotnē tajā varētu ievietot arī motorus ar elektrisko, hibrīda un ūdeņraža piedziņu.
Sērijveida ražošana speciāli uzbūvētā rūpnīcā sāksies ceturtajā ceturksnī. Jaunās paaudzes modeļus var pasūtīt jau tagad, turklāt reizē ar jauno modeli, DAF turpinās izlaist arī veco XF.
Foto: Publicitātes attēls