Kāds mūsu lasītājs iesūtījis interesantu novērojumu, ko, ja vien vēlas, var nosaukt arī par amatiera eksperimentu.
Bija novērots, ka 2012.gada Volkswagen Golf ar 1.6 TDI (105 Zs) dzinēju pēc borta datora uzrāda patīkami mazu degvielas patēriņu, ja ir atbilstoši laika apstākļi un augsta gaisa temperatūra. Un tā, vienā no jūnija karstajām dienām šāda situācija “pieteicās pati no sevis”. Bija jābrauc uz Rīgu no Vidzemes, termometrs rādīja ap 30 plusā, dienvidu vējš, kas īsti, ne palīdz, ne traucē, turklāt steigties nebija nekādas nepieciešamības. Nedēļas nogalē ceļš galvaspilsētas virzienā bija maz noslogots, tādēļ tika izvēlēts visekonomiskākais ātrums, kurā 105 Zs dīzelis patērē vismazāk degvielas. Pēc autora novērojumiem tie ir 70 km/h, bet, varbūt kādam ir cita pieredze.
Pirmie 7 kilometri bija jāveic pa bedrainu grants ceļu, tālāk varēja pāriet „dreifēšanas režīmā”. Automašīnai ir DSG 7-pakāpju kārba, tādēļ nekādas ietaupīšanas metodes netika lietotas ja neskaita vēlmi noturēties pie izvēlētā ātruma. Kruīzkontrole netika lietota, jo tādas nav (tā vietā komplektācija ar ātrumu pārslēgšanas lāpstiņām), kondicionieris atslēgts (tā vietā pavērts pasažiera logs), pie stūres tikai autors.
Lai netraucētu satiksmi, spoguļos (atceramies Vernona padoma) šoreiz tiešām tika skatīts vairāk nekā uz priekšu, visi apdzīt gribētāji laipni palaisti garām, bet posmi ar nepārtraukto līniju izbraukti 80-90 km/h režīmā, lai nesakrātu aiz sevis rindu.
Eksperiments tika pārtraukts pie Berģiem, rezultāts redzams uzņemtajās bildēs. Tiesa, arī aizbraucot līdz Alfa centram, borta dators vēl palika pie tiem pašiem 2,7 litriem.
Gala rezultātā tika nobraukti 165 km ar vidējo ātrumu 64 km/h, ceļā aizvadot 2,36 stundas un “nodzenot” degvielas patēriņu līdz 2,7 l uz 100 km. Šajā brīdī borta dators rādīja, ka ar ielieto degvielu ir nobraukti 563 km, bet ar atlikušo degvielas krājumu iespējams veikt 1060 km.
2012.gada Golf Latvijā ir 3,5 gadus, pa šo laiku nobraukts 81 000 km, šobrīd uz odometra vairāk par 256 000 km. Eļļas mainītas ik pa 10 000 km, priekšējiem riteņiem nomainīti gultņi, termostats, bremžu diski ar klučiem, neliels remonts arī piekarei, Latvijā nomainīta zobsiksna. Nepatīkamākais saistījās ar kvēpu filtru – neraugoties uz pildīšanos tikai legālās uzpildes stacijās, filtrs aizgāja ciet jau pēc pusgada. Izmēģinot dažādus attīrīšanas paņēmienus un noraidot oficiālā dīlera piedāvājumu par „sākot no 650 līdz…” , iespējams, vainu novērst, tika pieņemts paziņu ieteikums „izgriezt” (tagad to nedarītu).
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv