JKP uzstāj uz eksperimenta Čaka ielā pārtraukšanu rudenī un velo kustības veidošanu Barona ielā

Eksperiments Aleksandra Čaka ielā pēc 1.septembra ir pārtraucams, saglabājot velo joslu no Zemitānu tilta līdz Ērgļu ielai un attiecīgi novirzot velo kustību uz velo joslām Krišjāņa Barona ielā, uzskata Rīgas domes Jaunās konservatīvās partijas (JKP) frakcija.

Kā aģentūrai LETA pavēstīja partijā, satiksmes organizēšana Čaka ielā, kas ir viena no Rīgas maģistrālajām ielām, šobrīd ir Rīgas domnieku un rīdzinieku uzmanības centrā.

Šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti lēma par izmaiņām organizācijā Čaka ielā, paredzot Marijas un Čaka ielā virzienā no centra izveidot sabiedriskā transporta joslu un autotransporta joslu.

Savukārt virzienā uz centru tiktu saglabāta esošā situācija ar kopēju joslu autotransportam un sabiedriskajam transportam un vienu velo joslu. JKP deputāts balsojumā nepiedalījās.

Partijā norādīja, ka Čaka iela ir robeža starp Rīgas centra apkaimi, Latgales priekšpilsētas Avotu un Grīziņkalna apkaimēm. Skatot jautājumu par velo joslu esamību Čaka ielā, JKP vērsa uzmanību, ka šo nevarot skatīt atrauti nosatiksmes plūsmas apkārtējās ielās.

“Ir jāanalizē, jāievāc un jāapkopo ticami dati, ir jāmodelē situācijas, kā katrs potenciālais lēmums satiksmesorganizēšanā ietekmēs situāciju plašākā apkaimē. Lēmumiem Rīgas domē ir jābūt datos balstītiem,” uzskata partijā.

Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāts Valters Bergs (JKP) akcentēja, ka, lai pieņemtu izsvērtu lēmumu, viņš aicināja izvērtēt, kā tiks organizēta satiksme Centra un piegulošajās apkaimēs, kad atsāksies klātienes mācības Rīgas izglītības iestādēs, sāksies vērienīgie “Rail Baltica” būvniecības darbi, notiks remontdarbi Valmieras ielā, notiks remontdarbi uz Zemitānu tilta, rekonstrukcijai slēgs VEF tiltu, un citi notikumi.

“Vai šāds izvērtējums ir veikts, vai ir modelētas situācijas pie minētajām satiksmes izmaiņām? Cik man zināms, šāda vērtējuma un situāciju modelēšanas nav bijis. Jāpiebilst, ka arī Valsts policijas pārstāvji norāda, ka šādam eksperimentam ir jāgatavojas pietiekami ilgu laiku un tas ir jāmodelē vēl pirms reālu velo joslu ierīkošanas,” minējis Bergs.

Pieejamie SKDS dati norādot uz to, ka vairākums aptaujāto Čaka ielas uzņēmēju un iedzīvotāju ir negatīvs viedoklis par velo joslu saglabāšanu pēc eksperimenta beigām. Rīgas domes Satiksmes departamenta aprēķini liecina, ka, saglabājot velo joslas Čaka ielā, vienkāršākajā variantā satiksmes infrastruktūras pielāgošana izmaksās gandrīz miljonu eiro, pauda partijā.

Savukārt dārgākajā scenārijā, īstenojot visus nepieciešamos pasākumus satiksmes organizēšanas maiņai, būtu nepieciešami vairāk nekā 5,7 miljoni eiro. Vienlaikus, atsakoties no velo joslām un pārceļot velotransportu uz Krišjāņa Barona ielu, būtu nepieciešami aptuveni 200 000 eiro sākotnējā variantā, bet, veicot satiksmesorganizācijas izmaiņas pilnā apmērā, būtu nepieciešami aptuveni 0,5 miljoni eiro, aprēķinos dalījās JKP.

Ņemot vērā minētos apstākļus, Bergs uzskata, ka eksperiments Čaka ielā pēc 1.septembra ir pārtraucams, saglabājot velo joslu no Zemitānu tilta līdz Ērgļu ielai un attiecīgi novirzot velo kustību uz velo joslām Kr. Barona ielā.

Līdz ar to Kr. Barona iela būtu veidota kā maģistrālais velo savienojums starp Purvciemu un Centra apkaimi ar atbilstošu satiksmes organizāciju – mierinātu satiksmi, piemērotību sabiedriskajam transportam, pastaigām, velo braukšanai, kafejnīcām un veikaliem, bet Čaka iela būtu veidota ar prioritāti sabiedriskajam transportam.

JKP uzsvēra, ka tās deputāti Rīgas domē nav pret velo joslām Čaka ielā, bet ir pret to, ka lēmumi tiek pieņemti bez ticamiem datiem, aprēķiniem un satiksmes plūsmas modelēšanas, analizējot satiksmes plūsmu arī apkārtējās ielās.

LETA jau ziņoja, ka šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja vēlreiz skatīja jautājumu par eksperimentālo velojoslu saglabāšanu vai likvidēšanu Čaka ielā.

Iepriekšējā komitejas sēdē tika uzklausīti Satiksmes departamenta speciālisti, gan dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jāna Gēla biroja pārstāvji, gan dažādas nevalstiskās organizācijas un eksperti.

Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču vēlāk tika nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā bija paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.
 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.