Volkswagen, kā pirmais no lielajiem autoražotājiem, pāries uz savas produkcijas transportēšanu ar videi draudzīgākajiem LNG (liquefied natural gas) kuģiem.
Pirmie divi LNG kuģi Volkswagen uzdevumā darbu sāka 2020.gadā, bet drīzumā tiem pievienosies vēl četri. Sākot no 2023. gada beigām, tie kursēs Ziemeļamerikas maršrutā no Emdenas Vācijā uz Verakrūzu Meksikā.
Atceļā uz Eiropu kuģi vedīs jaunus transportlīdzekļus Eiropas valstu pircējiem. Tas nozīmē, ka seši no visiem deviņiem automašīnu kravas kuģiem, kas strādās Atlantijas okeāna ziemeļos, darbosies ar LNG gāzi. Tie izdala līdz pat ceturtdaļai mazāk CO2, slāpekļa oksīdu emisija tiek samazināta līdz 30 procentiem, kvēpu daļiņas līdz 60 procentiem un sēra oksīdi līdz 100 procentiem.
Šādi kuģi top Wallenius Marine kuģu būvētavās Ķīnā. Katra ultramodernā autovedēja ietilpība ir aptuveni 7000 CEU (automašīnu ekvivalenta vienības), kas atbilst aptuveni 4400 līdz 4700 transportlīdzekļiem jauktā modeļu komplektā.
Kuģus darbina 13 300 kW Dual Fuel divu degvielu kuģu dzinēji no MAN Energy Solutions, kas braucot ekoloģiskā ātruma režīmā ļauj pārvietojas ar ātrumu no 15 līdz 16 mezgliem (no 28 līdz 30 km / h). Katru gadu Volkswagen grupa pa jūras ceļiem piegādā aptuveni 2,8 miljonus jaunu automašīnu.
Vācijā Volkswagen koncerns jau ir pārveidojis visus Deutsche Bahn dzelzceļa pārvadājumus ar videi draudzīgu elektroenerģiju, un to arī veicina visā Eiropā. Savukārt piekrastei tuviem kuģošanas maršrutiem Volkswagen izmanto divus ar biodegvielu darbināmus automašīnu vedējus, t.i., lietojot degvielu, kas izgatavota no augu atliekām – piemēram, pārtikas rūpniecībā izmantotās eļļas – ar oglekļa dioksīda samazinājumu par 85 procentiem.
Foto: Publicitātes attēls