MAZ kravinieki pāries uz ķīniešu dzinējiem

Līdz šim baltkrievu MAZ komplektēja ar MAN, Cummins, Mercedes-Benz, ZF un Allison agregātiem.

Minskas autorūpnīca (MAZ) pāries uz ķīniešu dzinējiem un pārnesumkārbām – šādu secinājumu var izdarīt no auto giganta paziņojuma pēc jūlijā notikušā dīleru foruma, raksta krievu izdevums Motor.ru.

Tie būs agregāti, kas ražoti Baltkrievijas un Ķīnas kopuzņēmumos MAZ-Weichai un Fast-MAZ. Minskas automobiļu rūpnīca uzskata, ka atteikšanās no importētajiem agregātiem “palielinās koknkurētspēju un samazinās atkarību no piegādātājiem”.

Pārejai uz MAZ-Weichai un Fast-MAZ ražotajiem motoriem un kārbām MAZ gatavojas jau ilgāku laiku –  kopuzņēmumi darbojas kopš 2019. Gada un pašreizējais konveijera līniju un ražošanas jaudu apkopojums ir pietiekams, lai apmierinātu rūpnīcas vajadzības.

MAZ gan to nepasaka tieši, taču, iespējams, Eiropas Savienības sankcijas pēc incidenta ar Ryanair lidmašīnu, bija katalizators pilnīgai pārejai uz pašu ražotiem motoriem un pārnesumkārbām – pēc šī notikuma nav nekādu garantiju, ka MAN, Cummins, Mercedes -Benz, ZF un Allison uzņemsies jaunas piegādes saistības.

MAZ-Weichai rūpnīca ražo dīzeļdzinējus ar jaudu no 190 līdz 460 zirgspēkiem, bet Fast-MAZ ražo sešu, deviņu un divpadsmit ātrumu manuālās pārnesumkārbas. Tādējādi „no malas” būs jāiepērk vien īpašais aprīkojums, kur varētu izlīdzēt Krievijas YaMZ.

Sankcijas jau skārušas citu Baltkrievijas kravas automašīnu ražotāju – BelAZ. Jūlija sākumā par motoru piegādes pārtraukšanu šai rūpnīcai paziņoja Rolls-Royce.

 

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.