Šādu virsrakstu devis vācu izdevums Focus.de, kas raksta par lietotu elektroautomobiļu tirdzniecības uzplūdu Krievijas Tālo Austrumu pilsētā Habarovskā.
Habarovskā ir aptuveni 500 000 iedzīvotāju, tā nav bagātākā Krievijas pilsēta un tās iemītniekus nevar nosaukt par kaismīgiem zaļā dzīvesveida piekritējiem. Neraugoties uz to, elektroautomobiļu skaits šeit ir daudz blīvāks nekā citur Krievijā un tie redzami praktiski “katrā krustojumā”.
Vairāk nekā piektā daļa no visiem laika posmā no janvāra līdz maijam importētajiem elektromobiļiem nonākuši ģeogrāfiskajā zonā ap Habarovsku, lai gan tur dzīvo tikai 4 procenti krievu.
Krievijā elektriskās automašīnas netiek ražotas, tāpēc importēšana ir vienīgais veids, kā pie tām tikt. Habarovska nav tālu no Japānas, tādēļ šajā jomā problēmu nav, taču – vai tas ir vienīgais apstāklis? Protams, nē – lai tas notiktu jāsakrīt vairākiem mozaīkas fragmentiem, kas šajā gadījumā ir zemas iegādes izmaksas, augstas benzīna cenas, bet lēta elektrība.
Šajā reģionā elektrību subsidē valsts, tajā pašā laikā benzīns ir dārgāks nekā pārējā teritorijā. Pateicoties ģeogrāfiskajam novietojumam, automobiļiem (un arī e-auto) bagātās japāņu salas ir tikai 500 km attālumā (pa gaisa līniju), tādēļ, piemēram, lietota Nissan Leaf cena ir 4600-7000 eiro robežās (tā aprēķinājis Bloomberg).
“Dzinulis visā pasaulē ir vienāds,” saka vecākais konsultants Jevgeņijs Tirtovs. Tiklīdz elektriskās piedziņas transportlīdzekļi kļūst pieejamāki nekā benzīna vai dīzeļdegvielas automobiļi, patērētāji ar saviem rubļiem, eiro un dolāriem sāk balsot par elektromobiļiem”. Pagaidām no tā attur augstā sākumcena, ko galvenokārt veido cena par bateriju.
Tomēr tieši šī komponenta cena jau strauji krītas, saka BloombergNEF analītiķe Aleksandra O’Donovana. “Elektromobiļi 2020. gadu beigās joprojām maksās tikpat vai pat mazāk nekā parastās automašīnas,” prognozē O’Donovana. Lai gan Habarovska joprojām ir izņēmums, elektriskie transportlīdzekļi “katrā krustojumā” drīz, iespējams, būs norma.
Foto: Ekrānbilde no Habacama.com