Austrijas uzņēmums Obrist Powertrain strādā pie projekta ar nosaukumu HyperHybrid. Tas ir Tesla Model 3, kas pārbūvēts par hibrīdu, spēj nobraukt vairāk un uzpildīts ar eko-degvielu var būt ne mazāk videi draudzīgs, kā jebkurš pilnībā elektrisks spēkrats.
Vai pāreja uz pilnībā elektriskiem automobiļiem būtu kļūda?, retoriski vaicā vācu izdevums Focus un turpina – kamēr Vācijā un citur pasaulē tiek tērēti miljardi jaunu elektromobiļu ražotnēm, tehnoloģijām un iekārtām, nākamie miljardi aizplūst subsīdijām e-mobilitātes veicināšanai un cenu ierobežošanai ātrās uzlādes stacijās. Nav noslēpums, ka šo naudiņu samet tie, kas brauc ar benzīna un dīzeļa automašīnām, maksājot arvien vairāk par degvielu, kuras cena „skrien debesīs”.
Bet kā var būt tā, ka tehnoloģija, kas it kā visos aspektos ir pārāka par iekšdedzes dzinēju, ir atkarīga no milzīgām subsīdijām visur? Iespējams, ir labāks risinājums, un to piedāvā Obrist Powertrain no Austrijas.
Uzņēmums ir izstrādājis konceptauto Hyper Hybrid, aprīkojot pilnībā elektrisko Tesla Model 3 ar sērijveida hibrīda piedziņu. Patiesībā tas nav nekas jauns, jo, piemēram, BMW piedāvājumā bija mazauto i3 ar “Range Extender” ar nelielu benzīna motoru, kas darbojās kā ģenerators, papildinot strāvas krājumus un arī pirmais Chevrolet Volt darbojās pēc līdzīga principa. Tomēr detaļās ir atšķirības, proti, līdz 65 kilometru stundā HyperHybrid paliek elektromobilis, bet iekšdedzes dzinējs pieslēdzas tad, kad tiek sasniegts lielāks ātrums. Iekšdedzes dzinējs nav piesaistīts “pa tiešo” – tas darbina elektromotoru, kas darbojas kā ģenerators, ražojot strāvu otram elektromotoram, kas griež mašīnas riteņus.
Taču tas vēl nav viss – šāda shēma un šāds automobilis gala rezultātā sanāktu lētāks nekā pilnībā elektriskais analogs Pateicoties konstrukcijā iekļautajam iekšdedzes dzinējam, var izmantot mazāku litija jonu akumulatoru, kam vajadzētu samazināt automobiļa svaru un izmaksas. Obrist Powertrain pieļauj, ka Tesla Model 3 vai VW Golf izmēru hibrīds izmaksātu tikai 21 000 eiro. Protams, uzņēmumam tas vēl jāpierāda tālākos izmēģinājumos.
Sākums solās būt cerīgs – pirmie izmēģinājumi rāda, ka 17,5 kWh baterija nodrošina līdz 100 km pilnībā elektriskā režīmā, bet kopējais kilometru skaits, ņemot vērā, ka automašīna patērē vidēji 2 litrus uz 100 km no savas 30 litru degvielas tvertnes, var sasniegt 1500 km. Kā kopējo patēriņu ražotājs uzrādījis 3,3 litrus uz 100 km, kas atbilst CO2 izmešiem 24 g/km.
Zināms, ka šādā izpildījumā automobilis ir 250 kg vieglāks par donoru (Tesla Model 3), to var uzlādēt no mājas elektrotīkla vai Wallbox, turklāt nākotnē Obrist Powertrain plāno padarīt to vēl „zaļāku”, izmantojot metanolu vai sintētisko degvielu.
Foto: Publicitātes attēls