Šī gada martā Ķīnas SAIC piederošais britu MG laiž klajā, pašu vārdiem sakot, pasaulē pirmo pilnībā elektrisko universālu.
MG5 Electric apveltīts ar 479-1367 litru bagāžas nodalījumu, visnotaļ pieklājīgi ierīkotu salonu un dažām palīgsistēmām, ieskaitot kruīzkontroli , bezatslēgas pieeju, viedtālruņa atbalstu un sensoriem aizmugurē. Vadītāja rīcībā arī Sport, Eco un Normal braukšanas režīmi, bremzes ar enerģijas reģenerācijas funkciju trīs pakāpēs.
Vispirms tirgū nonāks versija Maximal ar 156 Zs motoru un 61,1 kWh bateriju, kas nodrošinās sniedzamību līdz 400 km pēc WLTP cikla, bet vēlāk tai pievienosies bāzes modelis ar mazāku bateriju (50,3 kWh), spēcīgāku (177 Zs) motoru un mazāku gaitas rezervi (līdz 320 km).
Neraugoties uz to, ka abas versijas šķir 21 ZS abu griezes moments ir vienāds (280 Nm), tāpat kā paātrinājums līdz simtam (8,5 sekundes) un maksimālais ātrums (185 km/h). Ražotājs norādījis, ka akumulatoru var uzlādēt ar iekārtām līdz 11 kW kā arī izmantot ātrās uzlādes līdzstrāvas iekārtu ar jaudu līdz 87 kW, kas bateriju līdz 80% uzlādēs aptuveni 40 minūšu laikā.
Vācijā pasaulē pirmais elektriskās piedziņas universāls maksās 35 490 eiro, neskaitot atlaides. Atrēķinot valsts un ražotāja noteiktās atlaides, MG 5 Electric pircējam cena par automašīnu saruks līdz 25 920 eiro.
Foto: MG