Ārvalstu autoražotājiem var tikt prasīts koplietot tehnisko dokumentāciju, atsaucoties uz pieejamo informāciju raksta krievu izdevums Motor.ru
Krievijas uzņēmumi, kas apvienojušies Autoservisu savienībā, plāno lūgt valdību atbalstīt priekšlikumu par pašu izgatavotām rezerves daļām ārzemēs ražotām automašīnām. Turklāt eksperti vēlas legalizēt tehnisko agregātu remontu, izmantojot izjauktus transportlīdzekļus, kā arī uzlikt par pienākumu ārvalstu autoražotājiem nodrošināt tehnisko dokumentāciju neatkarīgiem servisa centriem.
Pēc iniciatīvas autoru domām, ārvalstu uzņēmumiem būs jānodrošina pašmāju uzņēmumiem un dienestiem visa tehniskā informācija par Krievijā pārdotajām automašīnām. Šie dati ļaus noorganizēt deficīto komponentu ražošanu, kā arī ļaus novērst bojājumus, izmantojot izjauktu mašīnu detaļas.
Kā norāda Autoservisu savienības valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Pahomovs, ja šādi pasākumi būtu veikti pirms 15 gadiem, tad šodien Krievijas speciālisti varētu ražot nepieciešamās rezerves daļas, līdzīgi kā tas ir Ķīnā, nerēķinoties ar iespējamiem piegāžu pārtraukumiem.
Šobrīd Krievijā detaļu ražošana ārvalstu automašīnām ir sākuma stadijā. Tas ir saistīts ar to, ka ārvalstu uzņēmumi nekad nav bijuši ieinteresēti detaļu izgatavošanu savām mašīnām Krievijā, veidojot vien ražotnes, kas nodarbojas ar automobiļu montēšanu.
Eksperti uzskata, ka realizējot šādas ieceres, Krievijā varēs saražot piekares elementus, dzinēju komponentus, kā arī transmisijas un bremžu sistēmas.
Taču kontekstā ar pretkrieviskām sankcijām un daudzu autoražotāju aiziešanu no Krievijas tirgus neatrisināts paliek jautājums par sadarbību ar ārvalstu kompānijām, kuru ietvaros krievu ražotāji varētu izmantot ārvalstu zīmolu intelektuālo īpašumu.
Marta beigās Krievijas dīleri saskārās ar oriģinālo komponentu un detaļu trūkumu automašīnu remontam. Šajā sakarā eksperti piedāvāja automašīnu īpašniekiem atjaunot transportlīdzekļus, izmantojot lietotas detaļas.
Foto: Pexels.com