Borgward, vācu autoražotājs ar senām saknēm, iesniedzis pieteikumu bankrotam, kas nozīmē, ka vairākkārtīgie mēģinājumi novērst nenovēršamo beigušies nesekmīgi.
Uzņēmums Borgward Auto, kas lielā mērā pieder Ķīnas uzņēmumam UCAR, izies bankrota un likvidācijas procedūru. Atbilstošais pieteikums jau ir iesniegts Pekinas tiesā, bet lēmums tiks paziņots jūlija sākumā.
Iemesls ir neveiksmīgie pārdošanas rādītāji un visai “miglainās aizkulises”. Borgward tika dibināts Vācijā 1919. gadā. Viņi sāka vienā laikā ar mums labi zināmo “vācu trijotni”, taču panākumi izpalika, un 1961. gadā uzņēmums bankrotēja. Gandrīz pusgadsimtu vēlāk to atdzīvināja dibinātāja Kārļa Borgvarda mazdēls Kristians Borgvards, un 2014. gadā Pekinā bāzētā Foton Motor Group uzņēmumu iegādājās par pieciem miljoniem eiro.
Atgriešanās iesākās daudzsološi: Einārs Hareide, kurš cita starpā uzzīmēja Saab 900 II un 9-5 I, tika pieņemts darbā par vienu no dizaineriem. Borgward sevi pasniedza par vācu zīmolu un vēlējās iegādāties milzīgo bijušo IBM pilsētiņu Štutgartē galvenajai mītnei, plānojot arī montāžas rūpnīcu Štutgartes Bremeras rajonā.
Bet “dzīvē viss ir savādāk”: Borgward BX7 izrādījās Senova X65, SUV ar Saab gēniem no BAIC grupas, pie kuras piederēja Foton grupa. Borgward mašīnu pamatā bija Saab 9-3 II platforma, ko tālāk ar nosaukumu “Matrix” izstrādāja BAIC, saņemot zviedru speciālistu palīdzību.
Sapnis par vācu zīmolu ar vācu tehniku izgāzās, lai gan Borgward vēl mēģināja glābt situāciju izlaižot video, kur eiropiska izskata ļaudis redzami pie Borgward krosovera montāžas līnijas ķīniešu Foton rūpnīcā. Tālāk lietas gāja tikai uz leju – pēc 2019.gadā pārdotajiem 54 500 eksemplāru sekoja kritums par 84 procentiem līdz 8740 vienībām.
Nespējot samierināties ar šādiem noieta rādītājiem, Foton izšķīrās par pārdošanu un Borgward nonāca pie citas Ķīnas investoru grupas – UCAR. Tika izlaists pēdējais Borgward modelis, krosovers BX3, taču cerībām uz pozitīvu iznākumu svītru pārvilka koronavīruss.
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com