BMW modernizējis savu krosoveru flagmani X7 – automašīnai būs pilnīga jauna priekšpuse, jauns sešcilindru motors un jauna multimediju iekārta.
Modernizēto X7, ko ražotājs pats dēvē par SAV (Sports Activity Vehicle), viegli atpazīt pēc pilnībā izmainītās priekšpuses. Centrā gan joprojām dominē iespaidīgo izmēru radiatora reste, taču lukturi tagad ir atdalīti – augšpusē novietotas šauras dienasgaismu svītriņas, bet galvenie lukturi atrodas apakšpusē un ir nosegti ar tumšu stiklu. Miglinieku nav nav, jo tos aizstāj īpašs galveno lukturu režīms. Aizmugurē nedaudz pamainīts lukturu izskats, hroma dekors kļuvis šaurāks, atstarotāji novietoti zemāk.
20 un collu riteņu diski būs sērijveidā jau bāzes modelim, tāpat kā pneimatiskā piekare ar elektroniski vadāmiem amortizatoriem, četru zonu klimata kontrole, iDrive 8 multimediji ar izliektu displeju, kā arī jauns salona dekora elements – gaismas josla ar uzrakstiem “X7” vai “M”, kas ir daļa no kabīnes fona izgaismojuma.
Par papildmaksu var iegādāties arī riteņu diskus ar 23 collu izmēru, Iconic Glow radiatora resti ar izgaismošanas iespēju, Sky Lounge jumtu ar līdzīgu funkciju, augstvērtīgo Bowers & Wilkins Diamond Surround mūziku, apsildi otrās un trešās rindas sēdekļiem, stūrei un roku balstam, aktīvo ventilācijas funkciju priekšējiem sēdekļiem, modernizētās M Sport un M Sport Pro aprīkojuma paketes.
Automātiskā bremzēšanas sistēma tagad atpazīst gājējus, velosipēdistus un pretim braucošos transportlīdzekļus, kas pagriežas šķērsojot braukšanas virziena trajektoriju. Parking Assistant Professional atceras nevis 50, bet jau 200 metrus no nobrauktā attāluma un var to atkārtot apgrieztā secībā. Atverot durvis, sensors brīdinās par briesmām (tuvojošies transportlīdzekļi, velosipēdi utt.) ja tādas būs.
Visi X7 dzinēji komplektēti ar jaunu 48 voltu 12 Zs (200 Nm) starteri-ģeneratoru. Bāzes versijas xDrive40d sešcilindru dīzelis attīsta 352 Zs un 720 Nm, modifikācija xDrive40i tiek piegādāta ar jaunu benzīna sešcilindru motoru, kam uzlabota iesmidzināšanas un aizdedzes sistēma, nomainīts gāzes sadales mehānisms un vārstu piedziņa, sasniedzot maksimālo atdevi 380 Zs un 540 Nm (agrāk 333 Zs un 450 Nm). Šāda krosovera paātrinājuma laiks līdz simtam sarucis no 6,3 līdz 5,8 sekundēm.
M50i tika aizstāts ar versiju X7 M60i xDrive, kur piedziņu nodrošina pilnīgi jauns biturbo astoņu cilindru motors. Tas gan joprojām attīsta 530 Zs jaudu un 750 Nm griezes momentu, taču versijas standarta aprīkojumā iekļauta aktīvās stūrēšanas sistēma aizmugures riteņiem, aktīvie stabilizatori un M Sport aizmugurējais diferenciālis.
Modernizētais BMW X7 tiks ražots bavāriešu ASV rūpnīcā Dienvidkarolīna štata Spartanburgā. Pārdošanas starts nozīmēts uz šī gada augustu.
Foto: BMW