iAuto testā Audi atjauninātais limuzīns A8 par 132 000 EUR (+ VIDEO)

Atjaunināts jeb modernizēt nozīmē “face-lift”, kas parasti notiek attiecīgā modeļa dzīves cikla vidū.

Piecus gadus pēc ienākšanas tirgū, jaunākais Audi A8 piedzīvojis modernizāciju. Papildus vizuāliem uzlabojumiem tas saņēmis jaunas vadītāja palīgsistēmas un jaunus Matrix lukturus. Dzinēju klāstā sešu un astoņu cilindru agregāti, plug-in hibrīds ar 462 Zs un sportiskais S8 ar 4,0 litru V8 biturbo un 571 Zs.

Jaunāko A8 var atpazīt pēc jaunā dizaina priekšējiem lukturiem. Papildus standarta LED gaismām un izvēles Matrix- LED, luksusa sedanu tagad var aprīkot arī ar digitālajām Matrix-LED gaismām. Katrā no diviem priekšējiem lukturiem ir aptuveni 1,3 miljoni mikrospoguļu, kas sadala gaismas diožu kūli mazos pikseļos. Kopā ar tā saukto DMD tehnoloģiju (Digital Micromirror Device) gaismas kūlis ir vadāms vēl precīzāk un ar ļoti augstu izšķirtspēju, kas uz automaģistrāles īpaši spilgti izgaismo paša vadītāja joslu, bet mazā ātrumā manevrējot tās tikpat efektīvi izgaismo tuvāko apkārni, ļaujot atrast pareizo ceļu un izvairīties no šķēršļiem. Tas nozīmē lielāku autovadītāja reakcijas laiku un attiecīgi drošību.

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Citas izmaiņas ietver nedaudz izmainīto radiatora restes un bamperu formu, kā arī OLED aizmugurējos lukturus ar viedo attāluma noteikšanas funkciju. Ja citi satiksmes dalībnieki pietuvojas A8 no aizmugures tuvāk par diviem metriem, visi OLED segmenti iedegas ar pilnu jaudu, lai aizmugurē braucošo brīdinātu par iespējamo sadursmi.

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Jaunums modernizētā A8 piedāvājumā ir S-Line komplektācija, kas paredzēta, lai celtu sportisku ambīciju vadītāju interesi par Ingolštates flagmani. S-Line ietver ekskluzīvus dizaina elementus, piemēram, trīs spieķu stūri, alumīnija pedāļus un sportiskāku interjera/eksterjera noformējumu.

Audi A8

Turklāt luksusa sedanu tagad var pasūtīt četrās jaunās krāsās un piecos matētas apdares toņos.

Salonā ir digitālais mērinstrumentu panelis, labajā pusē no tā iebūvēts informācijas un izklaides un navigācijas monitors, bet stāvu zemāk ir vēl viens skārienekrāns, ko var personalizēt vairākos veidos. Tas nozīmē, ka svarīgākos vai iecienītākos failus, piemēram, tālruņa numurus vai savus mūzikas atskaņošanas sarakstus, var saglabāt atsevišķā rindas laukā un pēc tam tie ir ērti un bez kavēšanās pieejami.

Savukārt, ja vēlaties, lai tas būtu vēl vienkāršāk, var izmantot ērto tiešsaistes balss vadību, kas saprot veselus teikumus un, ja nepieciešams, var izpildīt arī citas pavēles, piemēram, paaugstināt pasažieru zonas apsildes temperatūru vai sameklēt restorānus konkrētā pilsētas rajonā. Te gan būs jāizvēlas kāda no svešvalodām.

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Audi A8 piedāvā nedaudz vairāk nekā 40 elektronisko palīgsistēmu – dažas no tām ir standarta, dažas pēc izvēles. Papildus iepriekš aprakstītajam „pietuvošanās” asistentam, elektroniskās palīgsistēmas ietver arī autonomās braukšanas asistentu, kas uzņemas automašīnas vadību, piemēram, sastrēgumos. Izmantojot ultraskaņas sensoru komplektu,  optiskās kameras un lāzerskeneri, kā arī līdzīgi aviācijai ieviestās dublējošās sistēmas, „autopilots” padarīts tik drošs, ka teorētiski A8 satiksmē varētu pārvietoties pilnīgi autonomi (šobrīd to nepieļauj likumdošana).

Salīdzinot ar citiem Audi markas automobiļiem, šajā auto bija labāka adoptīvā kruīzi sistēma, kas salīdzinoši līganāk turēja automobilī joslā. Nedaudz pārsteidza adoptīvā kruīza attāluma iestatīšana, kas pieļāva salīdzinoši lielu attālumu starp priekšā braucošo auto.

iAuto testa brauciena auto bija pieejams ar 3L dīzeļdzinējs, kura cena no ir 88 800 EUR ar PVN. Attēlos redzamā Audi A8 komplektācijas cena ir 131 496 EUR ar PVN.

Audi A8 50 TDI quattro 3.0TDI tehniskie dati:
Garums x platums x augstums (m): 5,19 x 1,95 x 1,47
Riteņu garenbāze (m): 3,00
Piedziņa: V6-dīzelis, 2967 cm³, pilnpiedziņa, 8-pakāpju triptronik
Jauda: 210 kW / 286 Zs
Ieskrējiens 0 līdz 100 km/h: 5,9 sek.

Audi A8 Foto: iAuto.lv

PLUSI:

  • Galvenais jaunums ir gaismas, demo iespējas rada priekštatu par būtiski jaunām iespējām izgaismojot šoseju.
  • Patīkama un vienmērīga braukšana, tas ir limuzīns
  • Labi strādā adaptīvā kruīza sistēma, var izmantot un braukt
  • Labāks uzrāviens iespēžot gāzes pedāli, vairs nav tik izteikta pauze “bedre”, kā iepriekšējam A6 modelim

MĪNUSI

  • Ja jāsalīdzina salona interjers un multimedijunsistēma ar tuvākajiem konkurentiem, tad Mercedes-Benz un BMW tie ir manā vērtējumā labāki.

Audi A8

  • Iespējams tā pieraduma vaina, bet man nelikās ērta durvju atvēršana no iekšpuses. 

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Tumsā

Gaismā

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Audi A8 Foto: iAuto.lv

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.