Rumānijas autoražotājam bija nepieciešami 54 gadi, lai šo nozīmīgo robežu sasniegtu.
1968.gadā Dacia sāka ražot savu pirmo modeli Dacia 1100 – Renault 8 pēc franču autobūves uzņēmuma licences. Gadu vēlāk tam pievienojās Dacia 1300, kas savukārt bija Renault 12 dvīņubrālis.
1999.gadā Rumānijas ražotājs nonāca pilnīgā Renault pārziņā, bet no 2005.gada sākās Dacia veiksmes stāsts, pēc tam, kad uzņēmuma stratēģi izlēma laist klajā vienkāršu un lētu sedanu jaunattīstības valstīm, kas tikpat labi derēja arī Eiropas pircējam. Tas bija Dacia Logan, kas tika veidots kā “5000 eiro auto”, ar nedaudz lielāku uzsvaru uz drošību un cenu, kas Vācijā sākās no atzīmes 7200 eiro.
Sekoja tādi modeļi kā universāls Logan MCV, pikaps un hečbeks Sandero, bet par īstu dižpārdokli kļuva krosovers Duster, kas ieradās 2010.gadā – automobilis, kas kopš 2018.gada ir visvairāk pirktais SUV privāto klientu sektorā.
2005.gadā Dacia atvēra pirmo rūpnīcu ārpus Rumānijas un tagad tai ir trīs ražotnes ārzemēs: divas Marokā un viena Alžīrijā.
Foto: Renault