Baltkrievijas smagās tehnikas ražotājs BelAZ interesējas par Urālu dīzeļ-motoru rūpnīcas (UDMZ) agregātu, ko uzstāda arī kuģiem un zemūdenēm.
Sankciju rezultātā BelAZ vairs nav pieejami ne amerikāņu Cummins, ne britu Rolls-Royce, ne vācu MTU dzinēji, tādēļ uzņēmums meklē iespējas Krievijā. Kā alternatīva rietumnieku ražojumam tiek izskatīts UDMZ rūpnīcas ražotā modificēts motora DM-185 variants. Tas ir 2536 Zs jaudīgs 12 cilindru dīzelis, ko izmanto arī kuģiem un zemūdenēm.
Tiek ziņots, ka viens 240 tonnu kravnesības BelAZ-75319 ar šādu motoru jau kopš 2018.gada strādā Burjatijā un atsauksmes neesot sliktas.
185. sērijas kuģu dīzeļdzinēju 2015. gadā UDMZ projektēšanas birojs radīja sadarbībā ar Vācijas mašīnbūves uzņēmumu FEV. Vēl nesen DM-185 dzinēja lokalizācijas pakāpe sasniedza 92 procentus, bet līdz šī gada beigām UDMZ plāno sasniegt 99 procentus.
Kā ziņo Baltkrievijas žurnālisti, BelAZ speciālisti izskata vēl vienu iespēju – sadarbību ar AS Kolomensky Zavod, kas ražo motorus lokomotīvēm.
Foto: BelAZ