Mercedes-AMG prezentējis savu hiperauto One, kas tika pieteikts jau 2017.gadā. Trīs miljonus vērtā kupeja izrādījusies ne tik ātra, kā bija solīts.
Ražotājs var neuztraukties – visi 275 eksemplāri jau sen kā pārdoti, neraugoties uz cenu, kas pārsniedz 3 miljonus eiro. Automašīna tika ilgi gaidīta – to pieteica jau 2017.gadā uz AMG 50.gadu jubileju, bet sagaidīja tikai tagad, atzīmējot 55.gadskārtu. Projekts nemitīgi saskārās ar dažādiem izaicinājumiem un sarežģījumiem -izrādījās, ka apvienot F-1 tehniku ar ikdienas auto, kas drīkstētu pārvietoties pa koplietošanas ceļiem ir grūti atrisināms jautājums pat pieredzējušajiem vācu inženieriem.
Tagad tas tomēr izdevies un visu laiku jaudīgākais AMG gatavs oficiālajai pirmizrādei Gūdvudas Ātruma festivālā (23.-26.jūnijs).
Mercedes-AMG One aprīkots ar 1,6 litru iekšdedzes dzinēju un četriem elektromotoriem. Divi no tiem atbild par priekšējo riteņu piedziņu, viens darbojas kopā ar benzīna motoru, bet ceturtais ir savienots ar turbokompresoru. Visu četru elektromotoru jauda ir 611 Zs, taču vēl ir benzīna motors. Tas ir sešcilindru agregāts ar tikai 1,6 litru darba tilpumu un 574 Zs jaudu, tātad 359 Zs uz jaudas litru! Spēka agregātu kopējā jauda sasniedz 1063 Zs – par 220 Zs vairāk nekā līdz šim jaudīgākajam sērijveida AMG – GT 63 S E-Performance.
Motors sadarbojas ar automatizēto septiņu pakāpju AMG Speedshift pārnesumkārbu, AMG Performance 4MATIC+ pilnpiedziņu un Torque Vectoring vilkmes kontroli. 100 km/h automašīna var sasniegt 2,9 sekundēs, 200 km/h – 7,0 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie atzīmes 352 km/h.
Iespējams, trīs miljonu izdevējus nedaudz sarūgtinās fakts, ka 2017.gadā tika izziņoti mazliet savādāki dinamikas rādītāji – toreiz inženieri cerēja, ka Mercedes-AMG One 200 km/h sasniegs ātrāk nekā 6 sekundēs (Bugatti Chiron Super Sport to paveic 5,8), Ferrari SF90 Stradale vajag 6,7, bet Porsche 918 Spyder ar līdzīgu veikumu lepojās jau 2013.gadā.
One vienmēr startēs elektriski, bet iekšdedzes dzinējs pieslēgsies vien tad, kad katalizators sasniegs pareizo temperatūru. Pavisam paredzēti seši braukšanas režīmi, ieskaitot pilnībā elektrisku, kas ļaus nobraukt 18 km. F1 bolīda motors paredzēts vien 4000 km, tomēr One gadījumā tiek izmantota cita transmisija, speciāli komponenti un saudzējošie ierobežojumi. Taču arī tad, bez standarta tehniskajām apkopēm, būs jāveic arī motora kapitālais remonts ik pēc katriem 50 000 km.
Salonā iebūvēti divi kausveida sēdekļi, kurus nevar regulēt. Pareizo sēdpozīciju palīdz atrast elektriski regulējama stūre un pedāļu bloks ar 11 pozīcijām. Braukšanas iestatījumus regulē ar stūrē integrētiem skārienpalikņiem, bet informācijas kontrolei divi skārienekrāni.
Kas vēl? Uz augšu atveramas durvis, regulējama balstiekārta, smalka titāna izplūdes sistēma ar četriem iepriekš uzsildāmiem metāliskiem un divi keramiskiem katalizatoriem, kā arī diviem benzīna daļiņu filtriem, kalti 10-spieķu riteņu diski ar 285/35 ZR 19 (priekšā) un 335/30 ZR 20 (aizmugurē) Michelin Pilot Sport Cup 2 M01 riepām, AMG keramiskās bremzes un aerodinamiskais komplekts ar aktīvajiem elementiem.
Foto: Mercedes-AMG