Eksperti pārbaudījuši BMW elektriskā krosovera sniedzamību un atklājuši, ka tas spēj nobrauk vairāk nekā uzrādīts rūpnīcas specifikācijā.
Amerikāņu auto tematikai veltītā izdevuma Edmunds eksperti izmēģinājuši BMW iX xDrive50 tāldarbību, nobraucot ar vienu uzlādi 377 jūdzes (607 km), līdz ar to pārsniedzot ne tikai rūpnīcas ASV specifikāciju (līdz 324 jūdzēm jeb 521 km), bet arī vides aģentūras EPA solītās vērtības 315 jūdzes (507 kilometri).
Edmunds veikto eksperimentu noteikti ietekmēja labvēlīgie laika apstākļi (+23 grādi), taču no otras puses negatīvu iespaidu atstāja 22 collu riteņu diski (piemaksa). Neraugoties uz to, 2,6 tonnas smagais iX uz 100 km patērēja mazāk par 20 kWh, kas ar 105,2 kWh bateriju aprīkotajam SUV ļāva uzstādīt elektrisko krosoveru „Eiropas rekordu tāldarbībā”, jo Ford Mustang Mach-E spēja nobraukt vien 344 jūdzes (554 km).
Arī Vācijas lielākais automobiļu klubs ADAC apstiprina, ka BMW atšķirībā no daudziem saviem konkurentiem darbojas ar reālistiskām elektrisko automašīnu patēriņa un diapazona specifikācijām. Savā Ecotest autoklubs sasniedza pat 610 kilometrus ar jau minēto xDrive50 versiju. Tas arī pārsniedz rūpnīcas specifikāciju (587 līdz 607 km pēc WLTP), lai gan, protams, ne tik iespaidīgi kā Edmunds testā.
ADAC noteica arī elektroenerģijas patēriņu, kas gandrīz precīzi atbilst WLTP standarta vērtībai: 20,4 kilovatstundas uz 100 kilometriem; BMW to norāda vērtībās no 20,7 līdz 21,1 kilovatstundai.
Foto: BMW