Arī Eiropā – Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās

Elektriskais Tesla Semi kravas vilcējs pirmoreiz tika parādīts jau 2017.gadā, piecus gadus vēlāk tam atkal noteikts jauns termiņš. Šoreiz tas šķiet nopietni, jo pasūtījumu grāmata atklāta vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā.

Tesla ir divi projekti ar garu bārdu – pikaps Cybertruck un smagais vilcējs Semi. Šo piecu gadu laikā bijuši vairākkārtēji solījumi novest projektu līdz galam, taču atklātās problēmas ik reiz izrādījās nopietnākas, vairāk resursu un laika prasošas.

Būtiskākā no tām bija akumulatoru baterija – ar parasto Tesla apaļo pirkstiņu ražojumu Semi gan spētu nobraukt solītos 800 km, taču tam bija nepieciešama tik liela un smaga konstrukcija, ka kravinieks zaudētu vismaz tonnu kravnesības – absolūti nepieļaujami kravu pārvadājumu nozarē.

Tāpēc tagad Tesla izmantos tikai jaunās baterijas, kas tika prezentētas 2020. gadā. Tas ir tikai 80 milimetrus augsts bloks ar 4680 moduļiem, kas uzglabā piecas reizes vairāk enerģijas nekā parastā baterija. Īlons Masks apgalvo, ka tā ir veiksmīga konstrukcija, kas var nodrošināt par 16 procentiem lielāku diapazonu, tātad – aptuveni 1000 km. Vēl viens pluss ir iespēja daļu moduļu iebūvēt puspiekabē, kas arī tad nesvērtu vairāk kā salīdzināma izmēra piekabe, ko velk kravas auto ar dīzeļdzinēju. Tomēr arī šeit Tesla saskaras ar izaicinājumu, jo pagaidām uzņēmums šīs jaunās baterijas nespēj saražot pienācīgā daudzumā.

Zināms, ka jaunā baterija nodrošinātu tālāku sniedzamību arī mazākajām versijām, kas agrāk tika pieteiktas 483 un 503 km, bet visjaudīgākā modeļa veikums drīzāk varētu būt līdz 500 jūdzēm (800 km) nekā tūkstotis km, tā domā eksperti.

Bateriju lādēšanai tiek izstrādāts speciāls MCS Connector (MCS: Megawatt Charging Solution), kas atbalsta uzlādi ar īpaši lielu jaudu (vieglo auto jaudīgākā uzlādes iekārta – 270 kW). Tas vēl izstrādes procesā, bet pagaidām iztiktu ar Supercharger iespējām, kas pusstundas laikā Semi uzlādētu nākamajiem 400 km.

Masks atklājis, ka uz 100 km Semi ar savu 40 tonnu puspiekabi patērē aptuveni 125 kWh. Tas nozīmē, ka solīto 800 km veikšanai būtu nepieciešamas aptuveni 1000 kWh. Daudz vai maz? – katrs var parēķināt zinot, cik, piemēram, četru cilvēki ģimene patērē mēneša laikā.

Tesla Semi šobrīd var pasūtīt Nīderlandē, Norvēģijā un Lielbritānijā. Tulpju zemē amerikāņu elektriskais vilcējs maksā no 130 000 eiro pamata versijā ar darbības rādiusu līdz 475 kilometriem, jaudīgākajai versijai ar 800 km darbības rādiusu būs vajadzīgi aptuveni 150 000 eiro. Klientam, kurš pieteiksies Semi iegādei jāiemaksā 17 000 eiro. Par Dibinātāju sēriju ar pasūtījumu jāsamaksā 170 000 eiro.

ASV 1044 Zs un 2100 Nm spēcīgais kravas vilcējs maksā līdzīgi. Masks apgalvo, ka 1 000 000 jūdžu (1,6 miljoni km) Semi veiks bez lielām problēmām.

No tehniskiem datiem zināms, ka 100 km/h Semi sasniedz 5 sekundēs (tikai vilcējs), bet kopā ar puspiekabi un 36 tonnu kravu – aptuveni 25 sekundēs. Vadītāja rīcībā būs komfortabla kabīne ar sēdvietu centrā, kā arī Tesla jaunākais autopilots, kas pieļauj arī vairāku kravinieku braukšanu automātiskā konvoja režīmā.

 

Foto: Tesla

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.