Audi pilnveidojis sporta prototipu RS Q e-tron E2. Šogad tas svinēja savu pirmo uzvaru Abu Dabī tuksneša rallijā, tagad priekšā starti Marokas rallijā un Dakārā 2023.
Abos pieminētajos tuksneša reidos piedalīsies uzlabotais variants RS Q e-tron E2, kam ražotājs optimizējis aerodinamiku, kondicioniera un elektrisko sistēmu darbību. Pateicoties inženieru pūlēm, prototipa gaisa pretestība pazeminājusies par 15 procentiem, bet konstrukcijas svars kļuvis mazāks par dažiem desmitiem kilogramu.
Uzlabotas arī dažas citas funkcijas, piemēram, pilots jau tuvojoties mehāniķu zonai var aktivizēt pneimatiskos domkratus, bet apkalpojošais personāls saņem informāciju par visu sistēmu darbību un temperatūras režīmiem. Uzmanība pievērsta pat tādām niansēm kā riteņu disku spieķi – tie veidoti tādā formā, lai mehāniķiem riepu maiņas laikā riteņi būtu vieglāk satverami un noturami.
Audi RS Q e-tron E2 elektriskā piedziņa ietver enerģijas pārveidotāju, kas sastāv no 2.0 TFSI 272 Zs iekšdedzes motora un ģeneratora, kā arī augstsprieguma akumulatora un diviem elektromotoriem uz priekšējās un aizmugurējās ass. Šāda spēka iekārta uz grants ceļa 100 km/h ļauj sasniegt 4,5 sekundēs, bet maksimālo ātrumu ierobežo sacīkšu reglaments – 170 km/h.
Foto: Audi