Eiropas autoražotājiem Ķīnas tirgus ir ļoti nozīmīgs, bet tādam uzņēmumam kā Mercedes-Benz, pat vitāli svarīgs, jo tieši tur tiek pārdota vairāk kā puse saražoto automobiļu.
Apkopotā statistika rāda, ka Mercedes-Benz trešajā ceturksnī pārdevis 517 800 automašīnu un MPV, kas ir par 21 procentu vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. Vairāk nekā katrs otrais transportlīdzeklis devās uz Ķīnu, kur pārdošanas apjoms palielinājās par 37 procentiem līdz 206 800 automašīnām.
Vācijā pārdoto Mercedes skaits šajā periodā pieauga par 19 procentiem līdz 53 600 transportlīdzekļiem, bet visā Eiropā kopumā tika veiktas 152 700 reģistrācijas (plus 18 procenti).
ASV Mercedes-Benz pārdevis 72 400 automašīnu, kas ir par 31 procentu vairāk nekā 2021. gada trešajā ceturksnī.
Tajā pašā laikā Ķīna ar savu produkciju intensīvi piepilda ne tikai Krievijas tirgu, kur radies vakuums ņemot vērā pašreizējo ģeopolitisko situāciju, bet skatās arī Eiropas virzienā, kur savus plānus uzsākuši realizēt tādi ražotāji, kā BYD, Nio, Lynk & Co, MG, Aiways u.c.
Ķīniešu priekšrocības ir labāka izejvielu pieejamība, sava akumulatoru rūpniecība un, galvenais, ievērojami zemākas enerģijas izmaksas salīdzinājumā ar Eiropas Savienību.
Foto: iAuto.lv