Pasaulē ceturtais lielākais autobūves koncerns Stellantis paziņojis par plāniem attiecībā uz degvielas šūnu tehnoloģiju un savu komerctransportlīdzekļu saimi.
Par to pastāstījis uzņēmuma izpilddirektors Karloss Tavaress, kurš atklājis par plāniem masveidā ražot vieglos kravas automobiļus ar degvielas šūnu piedziņu zīmolu Peugeot, Citroën un Opel ietvaros.
Šim nolūkam Hordainas rūpnīcā Francijā tiks investēti aptuveni 10 miljoni eiro, kur ūdeņraža piedziņas komerctransports tiks ražots līdztekus tā saukto “K-Zero” elektrisko un iekšdedzes dzinēju versijām. Papildus Peugeot, Citroën un Opel/Vauxhall kravas furgoniem tie ietvers arī attiecīgās Fiat un Toyota transportlīdzekļu atvases.
Stellantis informē, ka degvielas šūnu elementu modeļu platforma tiek pielāgota virsbūves cehā, pirms transportlīdzekļi iziet klasiskos krāsošanas un montāžas posmus tajā pašā ražošanas līnijā, kurā tiek montēti iekšdedzes un elektriskie transportlīdzekļi. Pēc tam tie dodas uz jaunu 8000 kvadrātmetru platības cehu, kas jānotiek ar ūdeņradi darbināmo versiju galīgajai montāžai. Īpaši apmācīta komanda uzstādīs ūdeņraža tvertni, papildu akumulatorus un degvielas šūnu elementus. Tas uz pusi samazina laiku, kas nepieciešams modeļa pārveidošanai, salīdzinot ar eksperimentālo mazās sērijas pilotprojektu, kas bija organizēts Riselsheimā.
Stellantis vēl nav paziņojis, kad Hordainā sāksies sērijveida ražošana.
Foto: Stellantis