Porsche nodemonstrējis jauno modeli 911 Dakar, kas tiks izlaists ierobežotā, 2500 eksemplāru lielā skaitā un tiks piedāvāts klientiem par 223 450 eiro.
Porsche uzsver, ka 911 Dakar patiks klientiem, kas piedzīvojumus meklē tur, “kur beidzas asfalsts”. Un patiesi, kad tas beidzas, 911 Dakar var braukt tālāk pateicoties piekarei, kas klīrensu salīdzinot ar parasto 911, paaugstina par 50 mm. Vēl 30 mm pievienos sērijveida priekšējās un aizmugures ass lifta sistēma, ļaujot aizsniegties līdz klasiska krosovera vērtībām. Ražotājs piebilst, ka maksimālā augstumā piekare darbojas līdz 170 km/h, bet pārsniedzot šo ātrumu, klīrenss automātiski sarūk, lai nodrošinātu stabilāku gaitu.
Sporta auto darbina trīs litru biturbo sešcilindru motors ar 480 ZS (353 kW) jaudu un līdz 570 ņūtonmetriem lielu griezes momentu. No 0 līdz 100 km/h 911 Dakar paātrinās 3,4 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 240 km/h.
Motors sajūgts ar astoņu pakāpju divu sajūgu pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu. Komplektā piestūrējošā aizmugurējās ass, dzinēja stiprinājumi no GT3 un sānsveres stabilizācija. Braukšanu bezceļa apstākļos atbalsta divus jaunus braukšanas programmas, kurus var izvēlēties ar pagriežamo slēdzi uz stūres. Iestatījums “Rallye” ir piemērots irdenai, nelīdzenai gruntij, pilnpiedziņas sistēmai uzsvaru liekot uz aizmugures riteņiem, savukārt “Offroad” režīmā automātiski tiek aktivizēts piekares augstākais līmenis. Šis režīms ir paredzēts maksimālai saķerei nelīdzenā reljefā un smiltīs. Abos gadījumos pieejama Rally Launch Control funkcija, kas darbosies ar aptuveni 20 procentiem riteņu izslīdēšanas.
Porsche 911 Dakar ir fiksēts oglekļa šķiedras aizmugurējais spoileris, CFRP motora pārsegs, kas zīmīgs ar raksturīgām ventilācijas atverēm un aizgūts no 911 GT3, sarkanas krāsas, no alumīnija izgatavotas cilpas buksēšanas troses piestiprināšanai, platākas riteņu arkas un sliekšņi, aizsargi priekšpusei, aizmugurei un sliekšņiem, tāpat kā ventilācijas pievadiem, ko piesedz nerūsējošā tērauda režģi.
911 Dakar ir aprīkots ar kausveida priekšējiem sēdekļiem un iztiek bez aizmugurējiem sēdekļiem. Vieglāks stiklojums un vieglāks akumulators vēl vairāk samazina svaru, tādējādi ar 1605 kilogramiem automašīna ir tikai par desmit kilogramiem smagāka nekā 911 Carrera 4 GTS ar divu sajūgu pārnesumkārbu. Rallija sporta pakete ar drošības karkasu, sešu punktu drošības jostām un ugunsdzēšamo aparātu ir pieejama kā papildaprīkojums.
Rallija dizaina pakete, kas arī par papildmaksu, piedos 911 Dakar 1984. gada rallijreida uzvarētāja veidolu, pateicoties divu toņu krāsojumumam baltā/genciāna zilā metāliskā krāsā, kā arī iespēju klientam pašam izvēlēties starta numuru starp “ 0” un “999”. Vēsturisko cigarešu zīmola uzrakstu “Rothmans” saptotamu iemeslu dēļ vairs nedrīkst afišēt, tādēļ tas aizstāts ar apzīmējumu “Roughroads”.
Porsche norādījis, ka tiks izlaisti 2500 911 Dakar eksemplāri. Katras automašīnas cena – vismaz 223 450 eiro.
Foto: Porsche