Atzīmējot savu 50. gadadienu, BMW M laiž klajā sportiskā modeļa 3.0 CSL īpašo versiju, kas tiks izlaista ierobežotā, vien 50 eksemplāru lielā skaitā.
Jubilejas izdevuma uzdevums ir atspoguļot vēsturiskā 70.gadu modeļa sportisko raksturu ne tikai koncepcijas ziņā, bet arī krāsu un virsbūves dizaina ziņā, tādēļ mūsdienu variants, kas radīts uz M4 bāzes, ieguvis M automašīnām raksturīgās krāsas ( zils, sarkans, violets) un virsbūves elementus, ieskaitot prāva izmēra antispārnu, kas „izaudzis” no aizmugures spārniem, jumta spoileri un kaltus 20/21 collu (priekšā/aizmugurē) vieglmetāla riteņu diskus 10 spieķu dizainā. Ražotājs uzsver, ka aerodinamiskie elementi, kas izgatavoti no oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas (CFRP), ir pieredzējušu meistaru radīts roku darbs.
CSL bavāriešu piedāvājumā skaitās, kā neatkarīgs modelis. Tas veidots uz M4 bāzes, trīs burtiem apzīmējot kupeju, sportu un vieglu konstrukciju. BMW 3.0 CSL jaudas un svara attiecība ir tikai 2,9 kilogrami uz vienu zirgspēku, kamēr vēsturiskajam modelim tas bija vairāk nekā divas reizes vairāk.
Par piedziņu atbild 3,0 litru rindas sešcilindru agregāts, kas īpaši izstrādāts šim modelim attīstot 560 ZS (412 kW). Dzinējs griežas līdz 7200 apgr./min un attīsta maksimālo griezes momentu 7200 apgr./min. Jauda tiek pārsūtīta uz aizmugurējo asi, izmantojot sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Komplektā arī aktīvais aizmugurējās ass bloķējošais diferenciālis un M Traction Control funkcija, kas ļauj mainīt riteņu izslīdēšanas pakāpi 10 līmeņos, ieskaitot pilnībā deaktivizējamu braukšanas stabilitātes kontroli.
Foto: BMW