Lada ir autoražotājs ar vecāko modeļu saimes piedāvājumu tirgū. Krievu markai seko Tesla, kura arī negribīgi atjauno savu produkciju, tajā pašā laikā amerikāņu piedāvājums ir nesalīdzināmi augstvērtīgāks.
Auto tematikai veltītais izdevums Motor1 veicis pētījumu, lai noskaidrotu, kuras automašīnu markas nesteidzas atjaunināt modeļu klāstu, neskatoties uz konkurenci tirgū. Šim nolūkam pētījumā ietvēra 705 automašīnas no 27 lielākajiem ražotājiem pasaulē ar piebildi, ka lielākajai daļai plašā Ķīnas piedāvājuma tiek mests līkums.
Zinot, ka, piemēram, Lada Ņiva Legend praktiski bez izmaiņām tiek ražota kopš 1977.gada, AvtoVAZ pirmā vieta šajā listē nav pārsteigums. Otro vietu ieguva amerikāņu elektromobiļu ražotājs Tesla, trešo – Indijas Mahindra.
Pētījuma autori skaidro, ka modeļu līnijas vidējais vecums tika aprēķināts, pamatojoties uz katras automašīnas oficiālās pirmizrādes datumu, turklāt ieskaitīta tika tikai pilnvērtīga paaudžu maiņa, atjauninājumus un citus pilnveidojumus neņemot vērā.
Tā par jaunāko automašīnu tirgū kļuva pagājušajā nedēļā prezentētais trešās paaudzes Chevrolet Montana pikaps, bet jau pieminētā Lada Niva Legend (4×4) – par vecāko. Kopumā AvtoVAZ produktu vidējais vecums bija 18,9 gadi, Tesla tas bija 7,8 gadi, bet indiešu Mahindra uzrādīja tādu pašu rezultātu kā amerikāņi.
Ja runa par svaigāko piedāvājumu tirgū, tad vadībā ir japāņu Isuzu ar D-Max un MU-X, kā arī ķīniešu Xpeng un Nio. Viņu automašīnu vidējais vecums ir 2,6 gadi. Starp līderiem šādā plāksnē izrādījās arī Subaru, Honda, Hyundai, McLaren, Ferrari, Mercedes-Benz, BMW un Aston Martin. Koncerna Stellantis zīmoli ir “vecākie” starp eiropiešiem ar vidēji 5,5 gadiem.
Foto: Ekrānbilde no facebook.com/ladanivaurban