ASV nosauc elektromobiļus, kuru sniedzamība ziemas apstākļos sarūk visvairāk

Daži no elektriskās piedziņas modeļiem pat nelielos mīnuss grādos zaudē gandrīz trešdaļu no tehniskajos datos uzrādītās sniedzamības.

Amerikāņu eksperti no Recurrent Motors veikuši pētījumu, lai noskaidrotu, kā populāro elektrisko transportlīdzekļu diapazons mainās zemā temperatūrā. Eksperimentam izmantoja Tesla, BMW, Volkswagen, Audi, Ford, Hyundai u.c. marku automašīnas, kas tika pārbaudītas 30-20 grādu temperatūrā pēc Fārenheita (-1 … -6 ° C)..

Pētnieki ņēma vērā ne tikai laika apstākļus, bet arī citus mainīgos lielumus, piemēram, nelīdzenu reljefu, dažādus ātrumus un darbības režīmus, kā arī automašīnu akumulatoru dabisko novecošanos.

Saskaņā ar pētījumu, zemā temperatūrā visvairāk enerģijas zaudē Chevy Bolt, Ford Mustang Mach-E un Volkswagen iD.4. Minēto automobiļu baterijas zaudēja vidēji gandrīz trešo daļu enerģijas, kas automātiski nozīmē arī mazāku sniedzamību. Vairāk pār 20 procentiem zaudēja arī BMW i3, Volkswagen e-Golf un Nissan Leaf, savukārt vislabāk aukstajam laikam pretojās Jaguar I-Pace, kas zaudēja vien 3 procentus un Audi e-tron ar 8 procentu zudumu.

Tesla modeļi vidēji zaudē no 15% līdz 19% no sava diapazona.

Zinātnieki skaidroja, ka jaudas rezerves zudums zemā temperatūrā ir saistīts ar to, ka aukstums kavē ķīmiskās reakcijas un palēnina fiziskos procesus akumulatorā. Tajā pašā laikā lielākajai daļai “zaļo” automašīnu ir īpaši adaptīvie režīmi, kas ir domāti enerģijas taupīšanai.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.