2022.gadā autobūves jaunumi biruši kā no pārpilnības raga, turklāt tie bijuši pilnīgi jauni modeļi, kuru skaitā nav iekļauti koncepti un feisliftu izlaidumi.
2022.gads attiecībā uz jaunpienācējiem tik tiešām bijis reti ražīgs – 131 jauns modelis, turklāt visām gaumēm un finanšu iespējām.
Tendence, kas varbūt ir ne tik patīkama – svaru kausi pamazām sveras Ķīnas virzienā, jo šis valsts autobūve no kopējā jaunuma skaita savā kontā ierakstījusi 62 automobiļus jeb 47 procentus. Visražīgākais bijis SAIC koncerns, kas piedāvājumu papildinājis ar 10 jaunumiem, bet Geely un Great Wall pievienojis attiecīgi astoņus un sešus.
Tiesa, Toyota ķīniešiem neizdevās pārspēt – japāņu koncerns nāca klajā ar 11 jaunumiem, kuplinot izvēli ar četriem SUV, trīs MPV, trīs sedaniem un vienu pilsētas auto. Tas ir tikpat, cik 2021.gadā, kad šādu pašu jaunumu skaitu pasniedza trīs koncerna markas: Toyota, Lexus un Daihatsu.
Pateicoties Buick, Cadillac, Chevrolet un GMC pūlēm, 10 jaunumus spēja piedāvāt arī General Motors, bet Honda iepriecināja ar astoņām pirmizrādēm, ieskaitot jauno Accord, CR-V un Pilot.
Stellantis bija ražīgākais no Eiropas ražotājiem, piesakot Alfa Romeo Tonale, Citroën C4 X, Fiat Fastback, Jeep Avenger, Maserati Grecale un Peugeot 408. Volkswagen atzīmējās ar sešiem jaunumiem, tostarp Škoda Enyaq Coupe, jauno Amarok un ID Buzz, kā arī diviem VW un vienu Audi jaunumu Ķīnas tirgum.
Pa četriem jauniem modeļiem spēja piedāvāt BMW un Mercedes-Benz, bet Suzuki, Ford un Hyundai nāca klajā ar trim.
Popularitātes ziņā krosoveri apliecināja savu pārākumu ar 67 jaunumiem, pateicoties pieprasījumam galvenokārt no Ķīnas arī sedani (23 jaunumi, 12 pieejami tikai Ķīnā) par uzmanības trūkumu nevarēja žēloties, bet MPV jaunumu skaits turpināja sarukt (16 modeļi).
Jaunumu skaitā arī astoņi pilsētas auto, septiņi pikapi un četri sporta auto.
Foto: iAuto.lv