Krievijā jaunu automobiļu cenas pieaugušas par 24%, ārvalstīs ražoto – par 40%

2022.gads Krievijā iezīmējies ar strauju cenu pieaugumu, kas auto nozarē iezīmējies īpaši spilgti. Vidējais cenu pieaugums ir 24,33 procentu apmērā, bet no citām valstīm ievesto automašīnu cenas augušas par 40 procentiem.

Par to raksta auto tematikai veltītais krievu izdevums Autonews.ru, kas izmantojis Rosstat (Federālais valsts statistikas dienests) apkopoto statistiku. Saskaņā ar šī resursa informāciju, 2022. gadā jaunu vieglo automašīnu cenas Krievijā pieauga par 24,33%, kas ir augstākais kāpums kopš 2002. gada, kad sāka apkopot šāda veida statistiku.

Visvairāk sadārdzinājušās jaunas ārzemju automašīnas, taču sadārdzinājušās arī pašmāju marku automašīnas. Pircēji uz to jau ir reaģējuši – pieprasījums ir samazinājies. Speciālisti brīdina: 2023. gadā autobraucēji nevarēs atļauties iegādāties dārgākas ārzemju automašīnas un būs spiesti ņemt zemākas klases automašīnas par veco cenu.

Vislielākais cenu lēciens tika novērots 2022. gada beigās par 39,11% sadārdzinoties gan importēto, gan Krievijā ražoto jauno ārvalstu zīmolu automašīnu cenām. Tajā pašā laikā par 29,65% pieauga arī  pašmāju marku vieglo automobiļu cenas, statistikā ieskaitot galvenokārt Lada un UAZ, kā arī jaunos zīmolus Moskvich un Evolute (abi pārzīmoloti Ķīnas modeļi).

Vieglo automašīnu sadārdzinājums būtiski pārsniedza kopējo inflācijas līmeni. Pēc tā paša Rosstat datiem, kopējais preču un pakalpojumu cenu indekss (PCI) valstī 2022. gadā palielinājās par 11,94%.

Automašīnu cenu pieauguma maksimums bija 2022. gada martā, kad apstājās jaunu ārzemju automašīnu piegādes, un Krievijas automobiļu rūpnīcas sāka iesaldēt ražošanu komponentu trūkuma dēļ. Turpmākajos mēnešos automašīnu izmaksas tika nedaudz koriģētas, un lietotas ārvalstu automašīnu cenas līdz decembrim samazinājās par 8%, salīdzinot ar pavasari.

Straujais automašīnu cenu pieaugums piesaistījis Krievijas prezidenta Vladimira Putina uzmanību. 2022.gada decembra sākumā viņš uzdeva valdībai veikt pasākumus, lai kontrolētu cenu veidošanos un novērstu to negodprātīgu pārspīlēšanu.

Tikmēr Nacionālās automobiļu savienības (NAS) pārstāvis Antons Šaparins apšaubījis Rosstat prezentēto skaitļu precizitāti: viņaprāt, automašīnas sadārdzinājušās vēl vairāk, jo kļuvušas par īstu deficītu. Kā atzīmējis eksperts, dīleru piedāvājumi interneta vietnēs var būtiski atšķirties no reālo darījumu summām.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.