Arvien augošais elektrisko transportlīdzekļu un siltumsūkņu skaits var pārslogot Vācijas elektrotīklu, tādēļ Federālā tīkla aģentūra plāno noteikumu maiņu jau no 2024.gada.
“Ja turpinās uzstādīt tik daudz jaunu siltumsūkņu un uzlādes staciju, tad ir jābaidās no vietējiem elektroapgādes pārtraukumiem sadales tīklā,” laikrakstam Frankfurter Allgemeine Sunday sacījis Federālās tīklu aģentūras prezidents Klauss Millers, raksta vācu izdevums Auto-Motor-und-Sport.
Lai izvairītos no šādām situācijām, tīkla aģentūra vēlas, lai nākotnē būtu iespēja ierobežot elektroapgādi privātajām mājsaimniecībām, pie tam tas attiektos tikai uz siltumsūkņiem un elektroauto uzlādi. Praksē tas varētu izskatīties tā, ka krīzes situācijās jūsu pašu elektroauto varētu uzlādēt tikai trīs stundas jeb 50 kilometriem dienā. Aģentūra uzsver, ka pilnībā uzlāde netiks atslēgta, taču tā notiks ar mazāku jaudu, tāpat iedzīvotāji joprojām varēs paļauties uz elektrisko apkuri un nevienam savās mājās jāsalst nebūs.
Lai gan šobrīd tas ir vēl tikai plāns, kas jāapstiprina valdībai, Auto-Motor-und-Sport uzskata, ka tas ir kārtējais trieciens elektroautomobiļu nākotnei.
Pēc mikroshēmu trūkuma, samazinātām vides prēmijām un Krievijas un Ukrainas kara rezultātā pieaugušajām elektrības cenām, Federālās tīkla aģentūras plāns varētu padarīt e-auto mazāk pievilcīgu daudziem patērētājiem, jo elektroenerģijas padeves normēšana izklausās pēc tā, ka automašīnu nevar izmantot, kad tas ir nepieciešams.
Kritika pienāk arī no autobūves nozares. “Ja uzlāde mājās būtu iespējama tikai ierobežotā apjomā, tiktu būtiski ietekmētas lietotāja ērtības,” saka Hildegarde Millere, Vācijas Automobiļu rūpniecības asociācijas (VDA) prezidente. Uz to projekta autori atbild, ka automašīnas uzlāde publiskās uzlādes stacijās vai uzlādes parkos nekādā veidā netiks ierobežota.
Vācu medijos atzīmē, ka šī tēma nebūt nav jauna, atgādinot, ka eksperti jau ilgāku laiku brīdina, ka strauji pieaugošais pieprasījums pēc elektrības var kļūt par problēmu, ja vienlaikus tiktu pārtraukta ogļu un kodolenerģijas izmantošana. Tajā pašā laikā problēmas risinājums varētu būt elektromobiļi ar divvirzienu uzlādes tehnoloģiju, kas varētu kalpot kā zināma veida buferis krīzes gadījumā.