Ford Eiropas struktūrvienība atklājusi savus tuvākās nākotnes plānus: uzņēmums atteiksies no zemas peļņas modeļiem un koncentrēsies elektroautomobiļu, kā arī nišas produktu ražošanai. Saskaņā ar jauno stratēģiju, tikai Vācijā vien plānots likvidēt vairāk nekā 1000 darbavietu.
Jau agrāk bija zināms, ka Vācijas Ķelnes rūpnīcas Ford ilgdzīvotāji, kompaktie Fiesta un Focus, kas uz konveijera noturējās vairāk nekā 20 gadus, dosies pelnītā atpūtā, vidējās klases modelim Mondeo dzīves cikls jau beidzies, bet drīzumā tam sekos miniveni S-Max un Galaxy.
Par to raksta izdevums Automotive News atzīmējot, ka restrukturizācijas procesā tiks likvidētas vairāk nekā 1000 darbvietas Vācijā, bet visā Eiropā – vairāk nekā 3200.
Darbinieku sanāksmē Ķelnē Ford vadība brīdināja par darbavietu samazināšanu dažādās nodaļās norādot, ka precīzs skaits tiks paziņots februārī.
Jaunā stratēģija paredz, ka līdz desmitgades beigām Ford Eiropā pāries uz pilnībā elektrisku transportlīdzekļu ražošanu, līdz tam piedāvājot mašīnas ar ICE dzinējiem no sava aizokeāna modeļu klāsta. Tas nozīmē, ka Eiropas pircējiem kļūs pieejams Mustang, Explorer un gada beigās arī Ziemeļamerikā īpaši iecienītais Bronco.
Tikmēr Ķelnes rūpnīcas pārstrukturizācijai atvēlēti 2 miljardi eiro, lai no 2024.gada varētu uzsākt divu jaunu un uz Volkswagen MEB platformas izstrādātu elektriskās piedziņas modeļu ražošanu.
2022.gadā Ford ieskicētais plāns lika noprast, ka tuvāko gadu laikā Ford Eiropā varētu piedāvāt deviņus elektriskās piedziņas modeļus: mazo krosoveru Puma, krosoveru Mustang Mach-E, „vidējā izmēra krosoveru” un „sportisku krosoveru”, savukārt pārējie pieci jaunumi pārstāvēs komerctransportlīdzekļu segmentu.
Foto: Ekrānbilde no facebook.com/MachEForums/