2022.gada decembrī Nīderlandes uzņēmums Lightyear paziņoja par sērijveida ražošanas uzsākšanu Somijas Valmet Automotive, taču tikai divus mēnešus vēlāk medijos parādījušās ziņas, ka kompānija nonākusi nepatīkamā situācijā.
Atgādināsim, ka Lightyear plānoja izlaist 946 aptuveni 250 000 eiro dārgā saules bateriju auto Ligtyear 0 eksemplārus, 2-3 gadu laikā solot izstrādāt plašākam pircēju lokam paredzētu modeli, kas maksātu aptuveni 35-37 tūkstošus eiro.
Tagad kļuvis zināms, ka šiem plāniem diezin vai būs lemts piepildīties – ražošanas process un nepieciešamie komponenti izrādījās dārgāki nekā plānots, tādēļ Lightyear 0 ražošana apturēta.
Izdevums Autoweek.nl ziņo, ka uzņēmums iesniedz tiesā prasību par maksājumu atlikšanu Atlas Technologies BV, meitas uzņēmumam, kas izveidots īpaši ražošanai, precizējot, ka šādu praksi Nīderlandē izmanto uzņēmumi, kuriem nepietiek līdzekļu maksājumu veikšanai, nolūkā izvairīties no bankrota.
Savukārt Lightyear paziņojis, ka tas viņu darbību neapdraud, drīzumā tiks saņemtas jaunas investīcijas un uzņēmums koncentrēsies lētākā modeļa Lightyear 2 izstrādei.
Par otro modeli vēl maz informācijas, tomēr dažas detaļas ir zināmas: tā būs kross kupeja ar saules paneļiem uz jumta un pārsega, bet gaitas rezerve sasniegs 800 kilometrus, kas ir vairāk nekā dārgākajam Lightyear 0.
Eksperti pieļauj, ka daži Lightyear 0 eksemplāri varētu būt saražoti, tādēļ atgādinām, ka tas ir videi draudzīgs transportlīdzeklis ar 60 kWh bateriju, kas nodrošina sniedzamību aptuveni 625 kilometriem, bet vēl 70 km var pievienot dubultizliektās saules bateriju šūnas, kas izvietotas piecu kvadrātmetru platībā. Lielāku efektu tās dod dienvidu zemēs, piemēram, Spānijā un Portugālē, kur pēc ražotāja aprēķiniem, optimāli apstākļi to darbībai saglabājas 6-7 mēnešus gadā, kamēr Vācijā un Nīderlandē tas būtu vien 2-3.
Lightyear 0 darbina četri riteņos iebūvēti motori ar kopējo jaudu 170 Zs un 1720 Nm. Zināms, ka 5,10 m garajam un salīdzinoši vieglajam (1575 kg) sedanam mazu patēriņu izdodas saglabāt pateicoties teicamajam aerodinamikas koeficientam (0,175). Automašīnas maksimālais ātrums 160 km/h, bet līdz 100 km/h tas ieskrienas 9 sekundēs.
Ražotājs norādījis, ka uz 100 kilometriem un braucot ar ātrumu 110 km/h, tas patērē 10,5 kWh, kas ir līdz šim visefektīvākais rādītājs sērijveida elektriskajiem transportlīdzekļiem. Jau izmēģināts, ka, braucot ar 110 km/h iespējams veikt 560 km.
Foto: Lightyear