2022.gads autoražotājiem kopumā bijis veiksmīgs – pārdošanas apjomi sarukuši tikai par 2 procentiem, kas šajos ģeopolitisko satricinājumu apstākļos nebūt nav tas sliktākais rezultāts.
JATO Dynamics apkopotā statistika par 78 pasaules valstu pārdošanas rezultātiem vieglo un vieglo komercautomobiļu segmentos liecina, ka pērn pārdoti 78,49 miljoni automobiļu. Lielākais noieta tirgus joprojām Ķīna ar 26 864 000 eksemplāriem un 2 procentu pieaugumu salīdzinājumā ar 2021.gadu, bet otro vietu, neraugoties uz 8 procentu kritumu ieņem ASV ar 13 828 337 eksemplāriem.
Lielākais noieta pieaugums fiksēts Indijas tirgū (+ 24%) – realizēti 4 367 964 automobiļi, kas ļāvis apsteigt Japānu (-5%; 4 167 590 vienības) un nostāties trešajā vietā.
Vācija saglabājusi iepriekšējās pozīcijas (0%; 2 874 828), bet Brazīlija (-1%; 1 953 557) ieņem sesto vietu, nobīdot uz leju Apvienoto Karalisti (-5%; 1 896 259) un Franciju (-10%; 1 874 805).
Devīto vietu ieņem Dienvidkoreja (-2%; 1 652 305), bet desmitnieku noslēdz Kanāda (-7%; 1 551 409).
Eiropas TOP-10
- Vācija – (0%; 2 874 828)
- Apvienotā Karaliste (-5%; 1 896 259)
- Francija (-10%; 1 874 805)
- Itālija (-10%; 1 477 762)
- Spānija (-8%; 929 731)
- Polija (-7%; 481 807)
- Beļģija (-7%; 422 418)
- Nīderlande (-5%; 368 891)
- Zviedrija (-4%; 322 603)
- Šveice (-7%; 257 351)
JATO Dynamics atzīmējis, ka lielāko augšupeju piedzīvojuši tirgi, kas atrodas Āzijas reģionā Malaizijai, Vjetnamai un Indijai spējot kāpināt realizēto automašīnu apjomu attiecīgi par 41, 27 un 24 procentiem.