Vīsbādene, 29.apr., LETA–DPA. Hesenes federālās zemes premjerministrs Boriss Reins kritiski izteicies par Eiropas Savienības (ES) ieceri izskaust iekšdedzes dzinējus, norādot, ka tas tikai palielināšot Vācijas atkarību no Ķīnas.
“Vācija nedrīkst zaudēt savu tehnoloģisko pārsvaru, kā to šobrīd pieredzam ar iekšdedzes dzinējiem. Mums jāuzlabo iekšdedzes dzinēji, nevis tie jāaizliedz,” intervijā laikrakstam “Welt am Sonntag” norādījis Reins, kas pārstāv nacionālajā līmenī opozīcijā esošos kristīgos demokrātus (CDU).
Ar saviem izteikumiem viņš nonācis pretrunā arī ar pašreizējiem CDU koalīcijas partneriem Hesenē – zaļajiem. Taču jau 8.oktobrī Hesenē gaidāmas kārtējās landtāga vēlēšanas.
Reins intervijā izteicies, ka CO2 neitrāla degviela paver nākotni iekšdedzes dzinējiem.
Jo vairāk mēs attālināmies no iekšdedzes dzinējiem, jo lielākā mērā auto ražošanā nonākam atkarībā no ķīniešu bateriju tehnoloģijām, uzsvēris zemes premjers.
“Ja mēs to (iekšdedzes dzinēju) tagad aizliegsim, tīrs iekšdedzes dzinējs un vērtība, ko tas rada, netiks attīstīts mūsu valstī, bet citos pasaules reģionos,” piebildis politiķis.
ES pieņēmusi lēmumu, ka no 2035.gada bloka teritorijā vairs nedrīkstēs reģistrēt jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, kas darbojas ar benzīnu un dīzeļdegvielu, tādējādi cerot apturēt globālo sasilšanu.
Tomēr, piekāpjoties Vācijas uzstājībai, panākta vienošanās par izņēmumu, kas piemērojams automašīnām, kuras izmanto sintētisko degvielu.
Taču zaļie ar šo kompromisu nav apmierināti.
Tā dēvētās e-degvielas, kas tiek iegūtas no ūdens un oglekļa dioksīda, ko izdala no gaisa, izmantojot tā dēvētos atjaunojamos energoresursus, tiek vērtētas ļoti pretrunīgi.
Ņemot vērā lielo enerģijas patēriņu to ražošanā, kritiķi apgalvo, ka to izmantošana ierobežojama vienīgi ar kuģiem un lidmašīnām.